MOTOR
Misc06/04/2016

Lorenzo accepta el repte de Rossi i marxa a Ducati

El mallorquí pot anunciar abans d'aquest proper GP el canvi d'equip

Josep Lluís Merlos
i Josep Lluís Merlos

BarcelonaDos dies després de guanyar la primera cursa de la temporada, el GP de Qatar, Jorge Lorenzo es presentava davant de la premsa al concessionari Porsche de Barcelona per recollir un Cayenne híbrid que la marca alemanya li deixarà per als seus desplaçaments en els pròxims deu mesos.

El presentador de l’acte, tot fent broma, li va dir: "Com que Porsche és una marca del grup Audi-Volkswagen, i la firma dels anells ha comprat fa pocs anys Ducati, aquest acte pot ser un avançament de la vinculació que t’espera”.

Cargando
No hay anuncios

El mallorquí va posar cara de pòquer davant de la gracieta, i no va deixar anar gaires pistes sobre si marxaria de Yamaha, o no, i es va limitar a dir “només jo sóc el capità del meu destí. La decisió ja l’anunciaré quan toqui. No hi ha cap pressa ara. El més normal és que els pilots no anunciem el nostre futur fins a l’estiu, als voltants del GP de Brno. Jo vaig avançar que volia renovar, i la meva voluntat ha desfermat les presses d’alguns per canviar aquesta tendència. Deu ser cosa que no tenien gaires ofertes més”.

El comentari de Lorenzo anava dirigit a Valentino Rossi, que aquest any disputa la vintena temporada al mundial, i que al circuit de Losail va anticipar-se al seu company anunciant la renovació per Yamaha.

Cargando
No hay anuncios

Sembla que l’oferta de Ducati a Lorenzo és astronòmica. Parlen de més de 15 milions d’euros, el que seria el contracte més alt de la història del motociclisme. Però no són els diners el que podria esperonar-lo, sinó el repte de plantar cara el seu rival: “Si Lorenzo tingués pilotes hauria d’intentar guanyar un campionat amb Ducati, com jo vaig provar”, va etzibar-li el de Tavullia.

Cargando
No hay anuncios

Sembla que el sou de Rossi no és molt alt. Però és ell qui talla el bacallà en una formació on hi ha més italians que japonesos, i on –per fer-lo content– li paguen unes variables extraordinàries en funció dels resultats, a més d’haver-li llicenciat per a tota la vida la comercialització del marxandatge de la marca, i de patrocinar-li les despeses del ranxo on s’entrena i té la base del seu equip d’altres categories.

Giacomo Agostini –guanyador de quinze mundials– va recomanar Lorenzo anar a Ducati per “convertir-se en una llegenda”. Per fer el que no va ser capaç de fer el pilot que a Termas de Rio Hondo va comptar amb el suport dels seguidors argentins, que van valorar molt que l’any passat pugés al podi amb la samarreta de Maradona. Per guanyar un mundial amb una moto, italiana per cert, que ara si que va bé gràcies a la feina del tècnic Gigi Dall’Igna, amb qui en Jorge ja va treballar quan corria en 250 amb Aprilia.

Cargando
No hay anuncios

En principi el futur de Lorenzo no s’havia de descobrir fins a Jerez. Però Albert Valera, el seu mànager, ja vola a corre-cuita cap a Austin amb el bolígraf a la ma. Tot està a punt per a la signatura. Yamaha volia anunciar a Jerez, la pròxima prova, que el substitut de Lorenzo serà el gironí Maverick Viñales davant de la plana major de Telefónica, el principal patrocinador de l’equip. Això pot provocar la renovació de Pedrosa per Honda, o el seu traspàs a Suzuki.

Però Ducati no vol deixar passar l’ocasió d’avançar-se a Texas, en l’escenari de tot el mon a on la marca italiana ven més motos.