PAREUMÀQUINES

El mercat digital de baves i la diputada de Vox

El mercat digital de baves  i la diputada de Vox
i àlex Gutiérrez
11/01/2020
2 min

NO FALLA. A cada legislatura, una pila de mitjans denigren les diputades considerades més atractives amb peces que posen l’èmfasi en la seva bellesa, la qual cosa, esclar, és un insult per a qui se suposa que s’ha guanyat un lloc a la llista electoral pels seus mèrits professionals. L’última víctima és la diputada de Vox Mireia Borrás Pabón. El segon cognom, a més, ha fet molt fàcil l’acudit. Pabón, pibón.

El funcionament ha sigut l’habitual: pescar-li d’Instagram les fotografies en què se li veu més el cos i exposar-la per al consum morbós de la parròquia. L’excusa hipòcrita l’ha donada Forocoches: com que aquesta exquisida àgora de debat va viralitzar imatges seves, els mitjans dissimulen la seva fam de clic i baves fent una notícia en tant que fenomen-de-les-xarxes. Alguns titulars: “Així és la diputada de Vox que ha incendiat les xarxes socials” ( OK Diario ), “Mireia Borrás, el pibón de Vox amant de l’aventura que ha encès Forocoches” ( El Mundo ), “Mireia Borrás Pabón, la diputada de Vox que s’ha convertit en tendència” (Marca). Evidentment, cada notícia anava acompanyada d’una selecció gens innocent de les imatges de l’Instagram de la diputada. És com quan Mercedes Milá anava venent Gran Hermano com “un experiment sociològic”.

De fet, a qui va redactar la notícia de 20minutos se li notava la incomoditat: “La majoria va destacar la bellesa de Borrás [...]. Però el cert és que, a pesar de les opinions dels usuaris, el seu aspecte físic no és rellevant i no és el que l’ha fet ser diputada de Vox, ni molt menys”. Ara bé, si el seu físic no és rellevant, ¿a sant de què escriure una notícia sobre la número 7 d’un partit per Madrid? Com a mínim, El Nacional no se sumava a la hipocresia i oferia a cara descoberta el seu titular cosificador: “Fotos sexis de Mireia Borrás, diputada de Vox que posa calents els ultres: « Pibón »”. Visca l’honestedat.

stats