Ai, Ricarda...
Si ho he entès bé del tot, que podria ser que no, el govern de Pedro Sánchez i d’Unides Podem està molt content perquè no s’amplia l’aeroport del Prat i se salva la Ricarda. Perdó per haver dit “el Prat” i no “Iusep Tarradeyas”, que és el nou nom que li van posar un dia que passaven per aquí. El món està molt contaminat i viatjar amb avió no és recomanable. Esclar que viatjar amb creuer encara menys, però ja en parlarem un altre dia. Paral·lelament, si ho he entès bé del tot, que podria ser que no, el govern a l’ombra de Salvador Illa diu que tranquils, que ja en parlarem d’aquí cinc anys. Per tant, si no s’amplia l’aeroport del Prat, hi ha avions transoceànics que han de fer escala a Madrid, que, aquest sí, està ampliadíssim, perquè no té cap Ricarda. Nosaltres podríem pensar en fer que els vols transoceànics sortissin de Reus, però tenim el problema del tren. Arribar a Reus en tren des de Barcelona dura tant com viatjar a Madrid en avió. Tant per tant, es podria fer en diligència.
Però, esclar, cap dels avions que hauria aterrat al damunt de les jonqueres protegides i els herbassars d’espartina, així com de les trencadalles i de tots els coleòpters (rars) que hi voleien pel damunt, allà a la Ricarda, deixarà de volar. O sigui que si jo, és un suposar, vull volar a Nova York i no tinc vol directe, hauré de fer la murga aquella d’anar primer a Madrid i des d’allà agafar l’avió que toca. Quants vols provinents de Singapur aterraran a Madrid, per, després, fer que els passatgers volin a Barcelona? Quants vols procedents de Barcelona aterraran a Madrid, per, després, fer que els passatgers volin cap a Tòquio? En fi, això no només em sembla pesat, em sembla tremendament insolidari per a Madrid i el seu clima. Per no contaminar Catalunya, contaminarem Madrid? Li sembla bé al govern d’Espanya?