El cotxe, damunt el cap

2 min

Una palma ecològica, neta de fum i, sobretot, sense renou. Qui no ha somiat mai a passejar per una ciutat així? De vegades, tots els desitjos són encara més senzills: en situacions quotidianes com ara mateix, m’encantaria només sentir el compàs de les tecles de l’ordinador en lloc de quedar ensordida per uns motors que trenquen la concentració.

Molts férem mamballetes quan veiérem el pla Palma camina, anunciat aquesta setmana per Cort: vol crear un cinturó addicional al centre de la ciutat, de les Avingudes cap endins, que reconvertirà l’actual zona ORA en una ZAR. Només hi podran aparcar els residents, encara que sí que es permetrà la circulació dels vehicles. Per ventura així els residents que paguen el corresponent ORA i ACIRE trobaran un forat per aparcar i no arruïnar-se en els pàrquins ‘públics’ del centre de Palma. 

Aquesta mesura anirà acompanyada de l’extensió de la zona ORA cap als barris actualment limítrofs de la ciutat com són el Camp Redó, Bons Aires, el Fortí, Santa Catalina i Pere Garau. Molt bé, supòs que és una mesura dissuasòria per a tots els que arriben a la capital mallorquina amb cotxe des de la Part Forana. 

La part teòrica, com tot el que es fa en Mobilitat (de totes les administracions), és fantàstica. A partir d’aquí s’acaben les mamballetes perquè, a la pràctica, només són traves i despeses addicionals per als ciutadans. Abans d’aprovar aquest pla, tota l’illa hauria d’estar ben connectada i a tota hora. Les administracions s’haurien de coordinar ben de veres. S’ha augmentat la línia pública de transport? Sí, i la freqüència, també. Però a més de tenir un preu excessiu, és del tot insuficient perquè la gent de la Part Forana pugui deixar el cotxe a ca seva i arribar a Ciutat. Amb el nou pla Palma camina, molts s’hauran de posar el cotxe damunt el cap o arruïnar-se. 

stats