Resposta fàcil d'encertar. Si a tothom li molesta, per què en continuam rebent tant? Perquè és la manera més econòmica de comunicar ofertes a possibles clients i perquè moltes empreses desconeixen els riscos legals de la publicitat indiscriminada.
Estan prohibits els ‘mails’ publicitaris llevat que el destinatari hagi donat expressament el consentiment per rebre’ls o hagi estat client d'aquesta empresa per un producte similar a l'ofert. En aquests ‘mails’ haurà de constar clarament la identificació de l'ofertant i, sobretot, una manera senzilla i gratuïta de donar-se de baixa a la base de dades d'aquesta empresa.
Una altra qüestió important és que si tenen el nostre ‘mail’ personal estan tractant les nostres dades privades i han d'haver-hi accedit legalment, amb el nostre consentiment.
Els incompliments en aquesta matèria suposen sancions molt elevades.
Si us cansau d'empreses pesades, podeu denunciar-les davant l'Agència de Protecció de Dades, però sigueu pràctics i utilitzau sempre aquest enllaç, ‘Donar-se de baixa’, del correu rebut. La majoria del ‘software’ emprat ja ve amb aquest requisit legal i observareu com, dedicant dos segons a clicar i a donar-vos de baixa, la vostra safata d'entrada no patirà tanta publicitat. El vostre cervell us ho agrairà...