Què (no) tenen en comú el Consell i Rosalía?
El Consell, via Fundació Mallorca Turisme, tudarà 1,8 milions d’euros –que es diu aviat– per promocionar un club de futbol, una societat anònima (empresa privada), perquè tothom en sàpiga el nom: Mallorca. És clar, es veu que, si no s’hi destinàs aquesta partida, ningú sabria relacionar el nom del club amb l’illa. Pensaries que és pura casualitat. Lògic, perquè a la Península molta gent pensa que la roqueta s’anomena oficialment Palma de Mallorca i és necessari que aprenguin a través d’un equip que sí que és de Palma, que l’illa es diu Mallorca.
El gruix més gros de doblers es destina al nom del camp (públic, no ho oblidem): Visit Mallorca Estadi. El posam mig en anglès perquè, si ho posàssim en la llengua pròpia, algú de fora de les fronteres podria rumiar que aquí parlam català, fins a arribar a pensar, o malpensar, que no som hospitalaris. També per ventura és que el Consell ja preveu que la propera temporada el Mallorca jugarà la Champions, perquè enguany, després de salvar-se de baixar pels pèls, només competirà dins l’àmbit espanyol.
Sí, aquesta columna és pur despit, i no només perquè els colors romàntics de l’autora siguin com les pàgines: blanc i negre. La raó és que, si es vol promocionar el turisme esportiu, hi ha un enfilall de possibilitats, abans que aquesta, i sobretot, maldament no sigui l’objecte de la Fundació, la realitat ens demostra que potenciant l’esport base el nom de Mallorca arriba molt més lluny.
En tot cas, esperem que amb aquesta doblerada que rebrà el Mallorqueta s’animi a impulsar l’equip femení. Ara ja no té excusa i, si no, que el Consell li ho posi com a clàusula i semblarà més políticament correcte.
La jugada del Reial Mallorca fa olor de pertot. Més enllà de si els socis de govern ho sabien o no i si s’ha de massificar més l’illa o no, la promoció de la Mallorca autèntica, normal i corrent –i sense que ens costi un cèntim– és la de Rosalía. Totalment, Despechá.