Novel·les que seran (un dia) una sèrie de Netflix
Oliver Twist, de Charles Dickens. Dura, dramàtica, emotiva.
Oliver és un mena que passa els seus primers anys tutelat a la DGAIA. Com que, pel fet que demana sempre menjar, es considera que té un trastorn alimentari, el monitor, el Sr. Bumble, l’ofereix com a becari a l’empresa de Serveis Funeraris municipal. Després de patir bullying d’un treballador, s’escapa i dona lloc a la temporada 2.
El comte de Montecristo, d’Alexandre Dumas (basada en fets reals). Carcerari, intens, venjatiu.
Edmond Dantès, un jove mariner mercant, torna al port de Marsella on viuen el seu pare (un entranyable Josep Maria Flotats, si podem) i els seus amics. Nota: al relat original, s’està a punt de casar amb una catalana, Mercè Herrera, però aquest fet està pendent d’aprovar per part dels patrocinadors. Potser acaba sent alemanya. A partir d’aquí iniciem un flashback en què el protagonista, si pot ser David Selvas, passa temps a Alcalá-Meco.
Solitud, de Víctor Català. Emotiva, empoderada, paisatgística.
La Mila (Clara Segura) és una dona insatisfeta amb la seva relació matrimonial; el seu marit és un home gandul i amb poca personalitat, a qui ha de seguir per fer-se càrrec d'un hotel de turisme rural. Hi ha d’haver tensió sexual no resolta (TSNR) amb el pastor Gaietà, Sergi López.
L’illa del tresor, de Robert Louis Stevenson. Romàntica, aventurera, mafiosa.
Jim Hawkins, un noi que ajuda la seva mare a portar l’aparthotel, rep al mòbil la ubicació del tresor del pirata Flint. (El telèfon és patrocinable.) S'embarca en un creuer rumb a l'illa desconeguda. Durant la travessia descobrirà que John Silver el Llarg, el gastroinfluencer del vaixell, és un antic evasor d’impostos.