Artà crea una campanya de por per posar en valor el seu producte

Cartell amb què s’apaguen els cants de sirena d’una gran superfície i obre l’esperança de mantenir el comerç de proximitat
Miquel Barceló
03/12/2017
2 min

ARTÀL’originalitat va amb els artanencs. L’anunci a les xarxes de la imminent arribada d’una gran superfície a Artà, cosa que posaria en perill tot el teixit comercial i presentada amb el títol #ThinkingArtà, és en realitat una campanya encoberta per estimular l’estima cap al comerç de proximitat. Així ho ha explicat a l’ARA Balears Jorge Muñoz, de l’empresa de disseny gràfic Sokartà, promotora de la campanya per encàrrec de la mateixa associació empresarial del municipi.

“Amb la campanya hem volgut despertar la curiositat dels artanencs, palpar el sentir del poble davant l’expectativa d’un gran centre comercial i, sobretot, posar en valor el nostre teixit empresarial amb el coneixement i la col·laboració des del primer moment de l’Ajuntament”, explica Muñoz. De fet, el batle, Manolo Galán, i els membres de l’equip de govern han estat a l’ombra de la campanya de por, i ha simulat sorpresa i preocupació. Tot i que la normativa autonòmica no permetria una gran superfície a Artà, com tampoc el planejament urbanístic local, sí que s’havia instal·lat un cert escepticisme en el sector empresarial que, llevat dels màxims dirigents de l’associació, no estaven al dia del propòsit d’aquesta iniciativa.

“Volíem fer una reflexió de com afectarien el nostre dia a dia els cants de sirena de la manufactura barata i la rigidesa en el tracte de les grans superfícies, com se sentiria el poble en veure com aquells negocis de tota la vida s’apaguen o en perdre la proximitat i part de la identitat dels artanencs i coloniers”, subratlla el creador de la campanya.

Per part seva, Maria Gil, portaveu de l’Associació Empresarial i gerent de la marca de registre municipal D’Artà, ha assegurat que la motivació de la campanya ha estat grossa i que s’ha mantingut en secret. “Els membres de l’oposició municipal no ho sabien, i hi havia cert secretisme que ha tingut efecte”, remarca la portaveu del sector comercial.

“Des d’Artà Empresarial feim feina per millorar la situació de les empreses, autònoms i entitats del poble i de la Colònia de Sant Pere”, afegeix Jorge Muñoz. ThinkingArtà té un significat de voler fer poble, comprar els productes i emprar els serveis que ofereixen les empreses locals, “i participar de la vida del municipi de manera activa”.

“Les empreses d’Artà sempre hem estat el teu centre comercial” és el missatge final de la campanya que ara es posa al descobert.

Artà Empresarial té adscrits 131 negocis del municipi i diu que vol ser “la veu de les empreses, comerços, autònoms i entitats del municipi”. El missatge final és que comprar o emprar serveis d’Artà o de la Colònia de Sant Pere comporta beneficis directes no només en l’aspecte econòmic, també social i cultural. “Fa que es generi més ocupació i moviment, que la gent recorri els carrers, que participi en les activitats organitzades en ocasions especials, que gaudeixi de tot el que oferim i ho recomani als coneguts. Volem que sigui la gent de fora poble la que vingui a gaudir dels nostres productes i serveis, i no a l’inrevés”, expliquen des de Sokartà.

stats