Calvià

Calvià planeja una piscina olímpica i serveis a les platges durant tot l'any per atreure turistes

L'Ajuntament presenta un pla per combatre l'estacionalitat i fomentar la contractació durant els 12 mesos

Una piscina.
19/07/2023
2 min

PalmaLa construcció d'una piscina olímpica, coberta i de 50 metres de llarg és l'acció més ambiciosa de Calvià 365, un pla que ha dissenyat l'Ajuntament per atreure turistes durant tot l'any i fomentar la contractació durant els 12 mesos.

"En aquests moments els tècnics fan feina per determinar la ubicació d'aquesta futura piscina. La nostra prioritat és que s'ubiqui a Magaluf, però tot dependrà dels informes. El fet cert és que volem que sigui una piscina per utilitzar de cap a cap d'any, que sigui un referent del turisme esportiu i que també se'n beneficiïn els calvianers", ha manifestat aquest dimecres el batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, durant la presentació del pla desestacionalitzador.

Un altre dels objectius de Calvià 365 és dotar de serveis les platges durant la temporada baixa, perquè els turistes les puguin visitar. "Les platges són llocs per fer-hi esport i activitats de lleure durant tot l'any. És per això que han de tenir uns serveis mínims durant tot l'any. En aquests moments ja feim feina en els plecs de condicions perquè els concessionaris de platges oferesquin un mínim nombre de gandules també en temporada baixa i que els xibius estiguin oberts", ha dit Amengual.

El batle, Juan Antonio Amengual, enmig de la regidora de Turisme, Elisa Monserrat, i Carmen Peñas, directora general de Turisme.

El model a seguir per al consistori calvianer és Màlaga, com a destinació turística els 12 mesos. "A Mallorca, Alcúdia i Platges de Muro han fet molta de feina per atreure cicloturistes. Tenen a favor que a la zona nord hi ha una xarxa de carreteres que afavoreix el ciclisme. En el cas de Calvià, els nostres punts forts són més el senderisme i el golf", ha assegurat Amengual.

Segons la regidora de Turisme, Elisa Monserrat, "l'Ajuntament farà una aposta forta per la digitalització, amb el nom de Calvià Smart Destination, perquè sigui un referent de la tecnologia i la innovació".

Per això, l'Ajuntament no només farà passes per atreure el turisme esportiu, sinó també els nòmades digitals i el turisme cultural.

"Sabem que desestacionalitzar no depèn només de les administracions, sinó també dels touroperadors, de la disponibilitat de vols i de les dates d'obertura dels hotels. Tota la feina que facem ara, però, seran passes per afavorir la contractació de la temporada següent. Perquè l'objectiu final és que els treballadors estiguin contractats el major temps possible", ha argumentat el batle.

stats