El carril bici de ses Salines - Colònia de Sant Jordi serà un dels més llargs de Mallorca
Aquest tram ha augmentat l'accidentalitat els darrers anys i actualment té una infraestructura obsoleta
PalmaMobilitat i Infraestructures ha tret aquest dijous a licitació les obres de millora i execució d'un nou carril bici de 4,5 quilòmetres a la carretera ses Salines - Colònia de Sant Jordi. En una nota de premsa, el conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, ha explicat que "aquest projecte, que es demanava des de fa més de 15 anys, era primordial perquè es tracta d'una infraestructura que ha quedat obsoleta des del punt de vista de la seguretat viària".
Sevillano ha dit: "Els últims anys hi ha hagut molts accidents i ara, amb aquesta actuació, el que volem fer és resoldre tots els problemes d'accidentalitat". A més, el conseller ha destacat que volen impulsar la mobilitat sostenible amb aquest nou carril bici, "que es convertirà en un dels més llargs de tota l'illa". Per la seva banda, la presidenta del Consell de Mallorca, Catalina Cladera, ha afirmat que "és un projecte molt esperat, molt reivindicat i molt necessari, en què invertirem gairebé sis milions d'euros a fi de millorar tota la via".
En aquesta carretera, que s'utilitza per als trajectes d'accés a la població de la Colònia de Sant Jordi i ses Salines, hi ha hagut un augment de trànsit els darrers anys. A més, l'increment progressiu de la demanda ciclista a la zona fa d'aquest tram un lloc perillós perquè combina un gran nombre de bicicletes amb una plataforma viària sense vorals. Per aquest motiu, el Consell ha considerat necessària una actuació per aconseguir restablir les condicions de seguretat viària i comoditat dels usuaris de la carretera, mitjançant la modificació del traçat en dos revolts i perfil longitudinal en dos trams.
D'altra banda, també està prevista una petita ampliació per la part dreta en sentit Colònia de Sant Jordi, per dotar d'un carril bici i per als vianants, separat de la calçada amb una barrera de seguretat de fusta. Es farà pel costat dret per minimitzar les afectacions a les finques i accessos. "En altres ocasions ja hem fet tasques de manteniment, però com a aspecte pioner en un projecte de carreteres en tota la història del Consell, es faran utilitzant la tècnica tradicional de la pedra en sec per reconèixer i fomentar l'ofici", ha assenyalat el conseller.
Amb tot, els darrers mesos el Departament de Mobilitat i Infraestructures ha estat modificant el projecte per actualitzar els preus a causa de l'augment del cost dels materials del darrer any. A causa d'això, el pressupost total ha ascendit fins a 5.845.672 euros. El termini de presentació d'ofertes acaba a final del mes que ve i, a partir d'aquest moment, es començarà el procés d'adjudicació. Per tant, està previst que les obres comencin a principi del 2023, amb una durada estimada de nou mesos.