El Consell presenta un pla per dinamitzar el turisme eqüestre a Mallorca
El projecte cerca posicionar la indústria del cavall als mercats estrangers i impulsar el turisme del sector
PalmaEl Consell de Mallorca ha presentat aquest dijous el Pla de dinamització del turisme eqüestre, una anàlisi de la situació actual del sector del cavall a l'illa duita a terme per la Fundació Mallorca Turisme que pretén internacionalitzar, professionalitzar i popularitzar el sector, a més d'organitzar i millorar l'oferta de serveis.
L'acte s'ha fet a l'hipòdrom de Manacor, amb la presència de la presidenta del Consell, Catalina Cladera; del conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra; del batle de Manacor, Miquel Oliver, i dels principals representants de l'esport hípic: el president de l'IEHM, Lluís Socias; el president de la Federació Hípica, Gerardo Ortega, i el gerent de la Federació de Trot, Jaume Grimalt.
En la presentació Cladera ha declarat que la finalitat d'aquest estudi presentat aquest dijous "és tenir totes les eines per valorar les possibilitats de l'illa de Mallorca com a destinació específica del turisme relacionat amb el cavall, en les seves diferents modalitats". La presidenta ha insistit que "l'eqüestre és un turisme clarament desestacionalitzador, perquè es pot mantenir actiu durant tot l'any". També ha destacat el seu caràcter "sostenible i promotor d'una activitat profundament arrelada en la societat mallorquina". Cladera ha afegit que "potenciar aquest sector" és important per "diversificar el turisme".
El conseller de Turisme i Esports, Andreu Serra, ha explicat els trets principals del Pla de dinamització i s'ha centrat en la internacionalització i la creació d'una marca turística del sector. "L'estudi aprofundeix en la conceptualització dels diferents tipus de turisme, identifica els principals mercats emissors, relaciona els recursos i mancances existents a la nostra illa i fa diverses propostes de millora i actuació amb referència a les possibilitats del producte turístic eqüestre", ha assenyalat Serra.
El conseller ha posat de manifest algunes dades rellevants que apareixen a l'estudi. Ha destacat que 16 milions de turistes al món viatgen cercant aquest tipus de turisme (9% del total), amb un perfil majoritari de dones d'entre 40 i 60 anys que fan estades d'entre 7 i 10 dies de durada. També ha apuntat que el sector del cavall a les Balears té actualment un impacte econòmic de 185 milions d'euros (al voltant de 100 milions a Mallorca).
Pel que fa als mercats emissors a Europa, l'estudi assenyala que els principals són França, Alemanya i el Regne Unit. Els Estats Units i la Xina també s'han identificat com a mercats emergents, tot i que aquests països encara no són rellevants com a emissors.
Segons el pla d'acció previst per l'estudi, és necessari aconseguir una marca turística de Mallorca més potent i visible; invertir per convertir recursos turístics singulars en productes turístics diferenciats, de qualitat i que aportin valor a Mallorca com a destinació; propiciar una major fidelització a la destinació prioritzant les accions de màrqueting turístic en línia; incrementar la col·laboració i coordinació pública i privada; i aprofitar la totalitat dels recursos, mitjançant la posada en marxa d'accions transversals consensuades.