Inca projecta un mercat més atractiu i adaptat a cada època de l'any
Potenciar el producte de proximitat i ser un reclam turístic, entre els objectius de la futura distribució dels espais
IncaL'actual equip de govern progressista de l'Ajuntament d'Inca s'ha proposat introduir alguns canvis en el mercat del dijous per tal de millorar-ne la projecció exterior i atreure més visitants. En aquesta línia, en els darrers mesos una consultoria ha estudiat el funcionament del tradicional mercat i a la vegada una comissió integrada per placers, comerciants i Ajuntament ha anat analitzat tota la informació. D'aquesta feina en conjunt n'ha sortit un pla d'acció que el batle, Virgilio Moreno, juntament amb la regidora del Mercat, María José Fernández, i els membres de la comissió han presentat públicament.
L'objectiu marcat per tots és revitalitzar i potenciar el mercat del dijous per aconseguir atreure més visitants. Segons la regidora del Mercat, la diagnosi feta destaca que hi ha un estancament d'usuaris, fins i tot
una baixada en algunes èpoques de l'any, "però a les enquestes es veu que si hi ha una sèrie de millores, la tendència es pot girar".
De l'estudi s'extreu que el perfil de l'usuari és una dona inquera de més de 45 anys que fa una compra, habitualment, cada dijous. Aquest fet marca que la política a dur a terme és obrir el mercat a usuaris nous introduint-hi canvis estructurals i d'imatge. En aquest sentit, es valora la necessitat d'un altre concepte de mercat, més enllà de la venda de productes, i que esdevingui un dels motors de la promoció econòmica, turística i comercial d'Inca. I es vol anar cap a un mercat que fomenti el producte de proximitat. "El mercat ha de ser un espai que fomenti el passeig, els circuits de compra, els comerços i els restaurants; en definitiva, que sigui un autèntic lloc d'atracció de visitants i motor de l'economia d'Inca", ha dit Moreno.
Amb tot, les recomanacions van cap a redissenyar una nova distribució comercial del mercat més enfocada a la manera de comprar del consumidor. Així, es preveu la creació d'un mercat d'hivern i un d'estiu. "Tant l'afluència de placers com de compradors està clarament diferenciada, per això es crearà pròximament una distribució coherent de llocs, segons línies de venda i una extensió reduïda a l'hivern i més ampliada els mesos d'estiu", ha subratllat Fernández. Per exemple, es consolidaran zones només de fruita i verdura a la plaça d'Orient i es crearà una zona de benestar a la plaça de Santa Maria la Major. L'objectiu és oferir zones consolidades i delimitades de productes que facilitin el procés de compra i la localització
Un mercat amb marca
A més, es començaran a implementar, ben aviat, la delimitació, la identificació i la senyalització comercial del mercat i dels seus diferents eixos i espais comercials. Tot això, sense deixar de banda una millora de la connectivitat del mercat que fomenti una major predisposició a l'estada, al passeig i a la compra a les seves parades. "Finalment, es realitzarà una inversió en comunicació i promoció per tenir una presència regular a diferents canals; i la primera acció serà, abans de final d’any, presentar una marca del mercat", ha declarat Fernández.