L'Ajuntament d'Artà llogarà solars prop del centre per crear aparcament

El pressupost reserva una partida de 30 mil euros per millorar la mobilitat

La zona de Costa i Llobera, el tram urbà de la carretera Palma-Cala Rajada, és la que pateix més saturació de trànsit.
M. Barceló
06/12/2017
2 min

ArtàLa manca d'espai d'estacionament al centre urbà d'Artà ha duit l'Ajuntament a plantejar-se el lloguer de solars per habilitar-los com a aparcaments provisionals. El tinent de batle i regidor d'Hisenda, Tolo Gili, ha explicat que el pressupost municipal ha reservat una partida de 30.000 euros a aquest pla per tal de millorar la mobilitat del trànsit interior, ja que la manca d'aparcament fa que molts cotxes transitin molt de temps pels carrers a l'espera de localitzar un espai on es pugui estacionar.

"Volem provar el sistema de lloguer abans de decidir-nos per la compra de terreny, perquè els preus dels solars són molt elevats", ha dit Gili, qui ha recordat que la zona on es vol descongestionar és la més propera a la via Cívica, que s'ha creat amb la reforma dels carrers Ramon Llull i Montserrat Blanes. L'Ajuntament vol que els vianants tinguin més espai, però per això cal trobar solucions a l'excés de vehicles.

El darrer aparcament creat és el de na Pati, als terrenys que han d'acollir el futur nou centre de salut, amb capacitat per a 170 cotxes. També n'hi ha d'habilitats vora el camp de futbol, a la zona de Costa i Llobera, i a sa Clota, a la carretera de Betlem i del Parc Natural del Llevant. "Com que des de quasi tots els principals accessos al poble hi ha espais d'estacionament, ara en cercam un també a la zona de la carretera de la Colònia de Sant Pere, que és la darrera carretera que en aquest aspecte necessita espai", subratlla Gili.

Però a part de tenir zones d'aparcament als afores, es vol disposar de solars prop del centre perquè els residents tinguin un punt d'estacionament no gaire lluny de casa i per no haver de crear zones blaves o ACIRE. "Ja tenim alguns solars mirats prop de la via Cívica, però no descartam d'altres llocs", afegeix Tolo Gili, abans de recordar que, per ara, els estudis de mobilitat realitzats subratllen que tots els aparcaments de l'entorn urbà estan situats a menys de 5 minuts del centre. "És un bon indicador", remarca Gili.

stats