Felanitx
Part Forana28/11/2023

La Línia Verda de Felanitx ja ha tramitat quasi 12.000 incidències en cinc anys

Els ciutadans fan arribar denúncies o informacions mitjançant dispositius mòbils sobre problemes de fems, enllumenat o clavegueram

Sebastià Vanrell
i Sebastià Vanrell

PalmaLa denominada Línia Verda que l’Ajuntament de Felanitx va posar en marxa el 2018 per tal que la ciutadania pogués enviar notificacions amb imatges a través de dispositius electrònics ja ha tramitat i solucionat 11.618 incidències des de la posada en funcionament del servei. La tipologia més freqüent és Escombraries i Neteja (36%), seguida de Voreres i Calçades (17%), Enllumenat (12%), Punts d'Aigua (4%), Retirada de Vehicles (4%), Parcs i Jardins (4%), Senyals i Semàfors (3%) i Clavegueram (3%). 

Molt utilitzada per la ciutadania, que l’aprofita per informar de desperfectes que va trobant al municipi, segons explica l’ajuntament felanitxer, “és una aplicació que serveix per afavorir l'ús de les bones pràctiques mediambientals i, en conseqüència, el desenvolupament d'un municipi sostenible. La participació i col·laboració ciutadana amb l’Ajuntament ha experimentat un creixement exponencial” amb el pas dels anys i “això demostra que és una eina eficaç de resposta municipal en la resolució d’incidències”.

Cargando
No hay anuncios

“La ciutadania ha de saber que tot i que no es contesten totes les comunicacions que rebem, es tramiten íntegrament”, recorda la batlessa de Felanitx, Catalina Soler, que explica que “s’ha de saber també que no totes es poden solucionar al moment, ja que, per exemple, ens arriben comunicacions de coses que no estan bé, com ara voravies o carrers, que necessiten una inversió molt elevada. En aquests casos, en prenem nota i ho tenim present a l’espera de tenir pressupost o que surti alguna línia de subvencions”. Per poder emprar aquest servei, els usuaris s’han de descarregar l’app Línia Verda. Aquesta aplicació és gratuïta. El procediment és ràpid i senzill. També s'hi pot accedir a través del domini www.lineaverdefelanitx.org i es disposa d’un servei telefònic (902 193 768) en horari de 8 a 17 hores.