Part Forana 15/03/2022

Més de 100 persones es reuneixen a Alaró per debatre la Via Verda

A la trobada va quedar exposada la posició de la plataforma envers la d'alguns propietaris i l'Ajuntament

2 min
Reunió informativa de la plataforma 'Volem Via Verda' a Alaró

El debat sobre el projecte de Via Verda d'Alaró continua al municipi. La plataforma Volem Via Verda ha organitzat aquest dilluns una reunió informativa en què s'han concentrat més de 100 veïns, entre integrants de l'entitat -que han mantingut reunions amb el Govern i el Consell per defensar el projecte- i propietaris dels terrenys que delimiten amb el traçat -que qüestionen la proposta de l'actual disseny. Cal dir que en algunes al·legacions d'ambdues parts es troben punts en comú.

En la reunió, la plataforma Volem Via Verda ha presentat les seves al·legacions al projecte consensuat amb la Conselleria de Mobilitat i Habitatge i el Consell de Mallorca. De fet, a la reunió hi han assistit el director general de Mobilitat i Transport Terrestre, Jaume Mateu, i el conseller insular de Mobilitat i Infraestructures, Ivan Sevillano. Entre els assistents també s'hi trobava el batle del municipi, Llorenç Perelló, que fins ara s'ha mostrat en contra dels plans del Govern i ha remarcat en diverses ocasions que la seva proposta és fer una via de comunicació aferrada a la carretera. També hi ha estat la regidora a l'oposició de Més per Alaró, Aina Munar. De fet, Més per Alaró ha donat suport a la plataforma a través de les xarxes socials, argumentant que la proposta del batle és la d'un carril bici, més enllà de la recuperació de la via verda.

Les al·legacions de la plataforma Volem Via Verda

La plataforma ha presentat les seves al·legacions envers el disseny que actualment hi ha projectat. Entre altres qüestions, plantegen arribar a un acord amb els propietaris pel traçat del camí, ja que "no anam en contra de ningú i no volem causar perjudici", segons ha explicat a l'ARA Balears la portaveu de l'organització, Margalida Rosselló.

Per part seva, Rosselló ha traslladat que entre les qüestions a millorar volen un altre tipus d'il·luminació, d'acord amb les característiques del camí i fugint de les grans lluminàries i amb energia fotovoltaica. A més, també estan a favor de fer desaparèixer el mínim d'arbres possibles i adaptar els límits del traçat amb paret tradicional, en material i forma. Són just en aquestes al·legacions que coincideixen amb els veïns dels terrenys a expropiar, que han presentat les seves pròpies al·legacions al projecte inicial. A banda d'això, també proposen fer més aparcaments de bicicletes a l'estació de tren Consell-Alaró.

Per altra banda, la plataforma 'Volem Via Verda' defensa que s'acull a la llei de Camins i Rutes Senderistes de Mallorca i Menorca aprovada el desembre de 2018 que contempla la recuperació del traçat de l'antigues vies del tramvia. A més, també asseguren que les normes subsidiàries d'Alaró inclouen una reserva de sol per a recuperar el punt.

Des de la plataforma també insisteixen en el fet de recuperar i fer valdre el patrimoni ferroviari que resta al lloc. De fet, si els propietaris dels terrenys asseguraven que les restes que queden de les antigues vies estan en mal estat i no tenen cap valor, els integrants de 'Volem Via Verda' aposten perquè es tenguin en compte una sèrie d'elements, com bé poden ser antics descarregadors o un pont, i d'aquesta manera donar a conèixer la història ferroviària i industrial del poble.

stats