La mesa de treball per permetre augmentar la velocitat en el tram de Pollença acaba sense acord unànime
La Direcció General de Trànsit s'ha quedat tota sola negant la revisió de la normativa
PalmaFa un mes els veïns i l'Ajuntament de Pollença van reclamar al Consell de Mallorca que el límit de velocitat de la Serra de Tramuntana s'establís per trams i que es pogués anar a més de 60 quilòmetres per hora des del quilòmetre 0,8 al 6,5. Després de presentar els informes tècnics pertinents, aquest dilluns s'han dut a terme una mesa de treball per replantejar la situació, però ha acabat sense un acord unànime.
Encara que va ser el Consell de Mallorca el que va dur a terme aquesta limitació, avui s'ha mostrat a favor de revisar la velocitat en aquests sis primers quilòmetres de la Serra de Tramuntana, però la Direcció General de Trànsit no s'ha mostrat disposada a replantejar la situació. Segons ha explicat el batle de Pollença, Tomeu Cifre, aquest primer tram de la Serra de Tramuntana no té les mateixes característiques que la resta, un fet que "suposa un perjudici molt gros pels veïns, que han d'anar a una velocitat més baixa de la natural".
Cifre ha recordat que, en un inici, aquesta limitació es feia per acabar amb les carreres i els excessos de velocitat de les motos, un fet que no s'aconsegueix perquè de les 951 multes per excés de velocitat que s'han posat, només 51 són a motocicletes. "Tenen un afany recaptatori i només volen fer doblers", ha assegurat el batle.
Tot i això, la decisió encara no és definitiva i tant el Consell de Mallorca com l'Ajuntament de Pollença continuaran fent feina per poder arribar a assolir aquest augment de la velocitat.
Cal recordar que el Consell de Mallorca, la Direcció General de Trànsit (DGT) i la Delegació del govern espanyol a les Balears varen acordar davallar el límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora a 60 a la major part de la carretera que travessa la Serra de Tramuntana, amb l'objectiu de millorar-ne la seguretat.