La recollida de voluminosos a casa, una de les novetats del servei de fems al Pla
Per sol·licitar la recollida de voluminosos, ara s'haurà de telefonar al telèfon 900 869 927
PalmaAquest dilluns comença el nou servei de recollida de fems porta a porta, amb la novetat que, a partir d'ara, l'empresa adjudicatària serà l'encarregada de fer la recollida de voluminosos a cada casa. Una tasca que fins ara requeia sobre les brigades municipals de cada un dels 14 pobles de la Mancomunitat Pla de Mallorca.
Aquest dilluns, dia 4 de març, comença a funcionar el nou contracte de recollida de fems porta a porta. Un sistema que en el Pla començà a funcionar el 2007 i que ja està ben arrelat entre els veïns de la comarca. Ara amb la nova concessió per un període de vuit anys, s'han introduït tota una sèrie de canvis i novetats en la recollida porta a porta.
Per sol·licitar la recollida de voluminosos, ara s'haurà de telefonar al telèfon 900 869 927. D'aquesta manera, serà l'empresa qui passarà a recollir aquest tipus de residus. En principi, segons s'ha explicat en les diferents reunions que s'han fet als 14 pobles, prèvies a la implantació d'aquest sistema, serà cada 15 dies quan es passarà a recollir aquests residus.
Altres novetats
Però aquesta no és l'única novetat que comença. A més de la posada en marxa d'un dia més per a la recollida d'envasos –ara seran dos–, cal assenyalar que a partir d'aquest dilluns cada dia hi haurà recollida de residus higiènics (bolquers, compreses, bastonets de les orelles...). S'han de treure en una bossa separada.
També, a la majoria dels municipis, fins ara no hi havia la recollida d'oli usat, una nova fracció que s'afegeix amb aquest nou contracte. En aquest cas, segons s'ha explicat a les reunions, es recomana treure l'oli dins una botella o barril de plàstic. D'aquesta manera, els fematers s'ho enduran tot.
La recollida de tèxtil porta a porta és una de les altres novetats que comencen.
Recordau que podeu consultar els calendaris de cada poble aquí o bé en el lloc web que ha posat a disposició la Mancomunitat.