La Ronda Nord trepitja l'estabilitat del pacte de govern a Inca

Toc d'atenció d'Independents i d'El Pi al PSOE i MÉS per exigir la posada en marxa del projecte viari i instar a una consulta ciutadana

Angel Garcia i Gori Ferrà explicant el traçat ara previst per a la Ronda Nord.
Miquel Barceló
18/10/2016
2 min

IncaEl projecte de Ronda Nord per a la ciutat d'Inca ha sortit del calaix de la llista d'espera de projectes d'infraestructures del municipi. Independents (3) i El Pi (2) li han llevat la pols i l'han posat damunt la taula. "El traçat inicial es va fer el 1987 [...] i ja és hora de donar-hi una solució, fent-lo integrador i agradable per als ciutadans", ha declarat Àngel Garcia (Independents), que ha recordat que, després del projecte del nou teatre Principal, ara en execució, la Ronda Nord és el segon objectiu de l'actual mandat municipal –en què comparteixen govern amb el PSOE (7), que té la batlia, i MÉS (3).

Garcia ha comparegut en roda de premsa amb el portaveu d'El Pi, Gori Ferrà, i altres membres d'ambdós grups, per reclamar-ne "una solució definitiva". És a dir, de manera indirecta ha instat els altres dos socis de govern a banyar-se i a definir quin tipus de ronda volen, "sempre dins la zona de reserva" que figura en el Pla Director de Carreteres del Consell de Mallorca, ja que sortir-ne suposaria un retard que faria inassolible el projecte viari abans del 2019.

El Pi veu necessari cercar un punt de consens entre totes les forces per a la Ronda Nord, i convida l'oposició (PP) a participar-hi. Segons Gori Ferrà, Inca necessita un pla estratègic amb intervencions globals, que no es poden dur a terme mentre no hi hagi un punt des d'on poder desviar el trànsit. "Es tracta de fer un vial no només per al trànsit de vehicles, sinó que també cal pensar en els ciclistes i els vianants", ha dit Garcia, com a proposta harmonitzadora abans de recordar que la reserva actual de terrenys per a la Ronda es va fer el 2009 amb un govern progressista. Tant Independents com El Pi han recordat que hi ha molts propietaris afectats per la futura Ronda Nord, però que encara desconeixen l'abast de la seva cessió de terrenys.

Consulta ciutadana

En principi, la idea d'independents i regionalistes és mirar de trobar un punt de convergència sobre el tipus de projecte per a la Ronda, tot valorant que el Consell està disposat a finançar-la. En cas contrari, si no hi ha acord entre els diferents partits de l'equip de govern municipal, ambdues formacions proposen "donar veu a la ciutadania mitjançant una consulta". "Es poden presentar dues o tres alternatives de Ronda i que els ciutadans decideixin" quin és el millor model.

El projecte de Ronda, redactat i encallat des de fa anys, té un perímetre de sis quilòmetres i enllaça la zona de la rodona de Ford, devora l'autopista de Palma, amb la carretera de Selva. "Una circulació harmonitzada, la planificació urbanística i de sostenibilitat mediambiental a la ciutat d'Inca" depenen de la Ronda Nord, subratllen El Pi i Independents.

En qualsevol cas, aquests dos partits consideren arribada l'hora de fer arrencar el projecte, tot cercant el consens polític. I si això no és possible, es vol demanar l'opinió als ciutadans mitjançant una consulta. El posicionament públic amonestant els altres dos grups de govern deixa, ara mateix, sacsejada la governabilitat. En quin grau? Això ho determinarà la resposta del PSOE i MÉS al repte plantejat per Independents i El Pi.

stats