Part Forana07/09/2016

S'Illot inaugura el mural de la innovació metodològica a l'escola

Es tracta d'una obra de l'artista Sath al col·legi Talaiot

Ara Balears
i Ara Balears

Manacor“Un nin i una nina que juguen i que es mostren com a persones autosuficients, creatives, amb idees pròpies i amb capacitat de decisió, tot això és el que vol impulsar l’escola i el que vol reflectir aquest mural”, explica l’artista urbà Sath, que ha realitzat el nou mural de l’escola Talaiot de s’Illot. "Teníem una escola freda i aquest mural vol ser un símbol del nou funcionament de l’escola i de l’orgull de poder venir-hi a aprendre”, afegeix la presidenta de l’associació Innova Talaiot, que ha fet possible la introducció del mètode d’ensenyament Montessori als cursos de primer, segon i tercer de Primària.

De fet, aquest model d’ensenyament ja s’ha aplicat a les aules d’infantil del centre i serà a partir d’aquest curs que el mètode Montessori d’autoaprenentatge s’introduirà en els tres primers cursos de Primària. "Aquest mètode educatiu es caracteritza per posar èmfasi en les ganes d’aprendre que tenen tots els infants. En aquest sentit, els professors i les famílies hem de ser capaços de respectar les etapes de desenvolupament dels nins, per tal que puguin accedir al coneixement en el temps adequat”, explica des de la direcció del centre la secretària Marga Gomila.

Cargando
No hay anuncios

"Des de l’Ajuntament no podem fer altra cosa que felicitar els alumnes, els pares i els mestres, perquè amb accions com aquesta demostren que estimen l’escola i la feina que fan. Som conscients de l’esforç que heu fet i continuareu fent", manifestà la regidora d’Educació de Manacor, Catalina Riera. "Crec que us mereixeu un immensa felicitació en nom del Consistori i, per part meva, reiter que l’Ajuntament serà al vostre costat en tot aquest procés de canvi", afegí Riera durant el petit acte inaugural del nou mural.

I és que ha estat l’associació Innova Talaiot, que ha finançat tant el mural com els nous materials didàctics i els mobles que l’escola necessita per aplicar aquest nou mètode. De fet, ja no hi ha aules tal com les coneixem, i els alumnes no tindran un lloc fix a l’escola sinó que podran moure’s pels espais que concentren les diferents branques de coneixements: l’ambient d’arts, el de ciències, el de lectoescriptura, el de de càlcul, el pati... Així, l'escola no és un lloc on el mestre transmet coneixements, sinó un lloc on la intel·ligència, la ment i les emocions de cada infant es desenvolupen d’acord amb el seu procés de creixement i a través d'un treball lliure amb material didàctic especialitzat.