El Suprem admet a tràmit el recurs del Consell a la sentència del rescat del túnel de Sóller
Els serveis jurídics de la institució insular disposen de 30 dies hàbils per interposar el recurs de cassació davant el Tribunal
SóllerEl Tribunal Suprem ha admès a tràmit el recurs del Consell de Mallorca a la sentència del rescat del túnel de Sóller. Així, l'alt tribunal veu que hi ha interès en els motius exposats pel Consell de Mallorca i ara els serveis jurídics de la institució insular disposen de trenta dies hàbils per interposar el recurs de cassació davant del Tribunal, segons informa la institució insular en una nota.
El procés judicial del túnel de Sóller ve d'enrere. El desembre del 2017 el Consell va rescatar la infraestructura, per la qual va pagar 16,3 milions d'euros. Però l'empresa concessionària, Globalvia, en va reclamar 31 milions i va obrir un procés judicial en el Contenciós Administratiu número 3 de Palma. En aquest moment, la justícia li donà la raó i l'executiu insular va recórrer contra la sentència al Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB), que en tornà a desestimar el recurs.
El conseller de Mobilitat i Infraestructures, Iván Sevillano, sosté que "és una bona noticia" conèixer que el Tribunal Suprem es pronuncia a favor d'admetre a tràmit el nostre recurs. Recorda que el rescat es va fer "en benefici dels veïns" i considera que l'eliminació del peatge "suposa un gran avantatge per als residents de la zona i de tota l'illa de Mallorca. Amb aquest convenciment ho vàrem defensar davant dels tribunals que avui ens donen suport", diu. Per la seva part, la presidenta del Consell, Catalina Cladera, ha expressat "satisfacció" per la decisió del Tribunal Suprem, i també ha recordat "el perjudici que provocava a la ciutadania de Mallorca l'elevat cost de les tarifes de peatge del túnel de Sóller fins al moment del rescat".
L'escrit d'apel·lació destaca que el rescat de la gestió del túnel i la gratuïtat del servei es fonamenten en l'interès general i que l'elevat cost de les tarifes del peatge (la més cara de tot l'Estat en aquell moment) anava en perjudici de l'interès públic. "Defensar el manteniment del peatge considerant la carretera del Coll de Sóller com a alternativa viària al túnel suposa una evident discriminació respecte de les altres carreteres de l'illa, ja que presenta un recorregut més costós, més contaminant i en pitjors condicions", afirma Iván Sevillano.