La velocitat dins les zones urbanes d'Artà tindra màxims variables

L'Ajuntament demana al Consell de Mallorca que doni una solució als punts conflictius de Costa i Llobera, després del darrer accident mortal

L'avinguda Costa Llobera és un tram de la carretera Palma-Cala Rajada, amb alta sinistrelitat.
Miquel Barceló
28/09/2016
2 min

ArtàTres mesos de campanya informativa, a més de 30 dies d'exposició pública, són els terminis que s'ha fixat l'Ajuntament d'Artà per tal de donar a conèixer la nova ordenança de circulació, de la qual destaca el fet que els límits de velocitat seran variables dins les zones urbanes, en funció del grau de perillositat i també de les dimensions de les vies. Així ho ha explicat el regidor de l'àrea de Mobilitat i primer tinent de batle, Manolo Galán.

A més de l'harmonització del trànsit rodat i de vianants, la normativa local també tractarà el tema del renou en l'àmbit de la mobilitat. En principi, des de l'equip de govern s'ha subratllat que la nova ordenança no entrarà en vigor fins dia 1 de gener de 2017, amb la finalitat de donar-hi la màxima difusió i que els veïns tinguin temps d'assimilar els canvis que s'hi introdueixin.

Per al grup UIA, a l'oposició, "l'intent de pacificar la circulació és poc valenta", segons el portaveu, Jaume Alzamora, qui ha remarcat el fet que dins algunes vies del poble d'Artà es pugui anar a 40 quilòmetres per hora, mentre que a les carreteres de Betlem i Cala Torta només es pot anar a 30, per ser vies parc.

En canvi, pel PP, segons Juan Lliteras, fixar màxims de 20 quilòmetres per hora en alguns punts "podria ser una temeritat". Lliteres ha demanat que la Policia Local estigui degudament equipada per controlar les mesures que imposi la nova ordenança a partir de 2017.

Manolo Galán ha aclarit que en alguns trams es redueix la velocitat màxima de 40 a 30, perquè rebaixar el límit de manera homogènia "seria problemàtic". Segons Galán, els veïns tindran la màxima informació a la pàgina web municipal, si bé la campanya informativa també tindrà altres canals per arribar als ciutadans.

Costa i Llobera, una via molt perillosa

Recollint una moció d'UIA, l'Ajuntament traslladarà al Consell un informe policial en què destacarà els punts negres i més conflictius de l'avinguda de Costa i Llobera, on es registrà un nou atropellament mortal fa un mes. "És una zona perillosa, però, tractant-se d'un tram de carretera que és competència del Consell de Mallorca, haurà de ser aquesta institució la que prengui les mesures per evitar nous accidents", ha explicat el regidor de Mobilitat. La densitat de trànsit que passa per aquest via és molt elevada i la manca de rondes exteriors que pateix el poble s'hi afegeix a l'hora de reduir el grau de perillositat dins el nucli urbà.

stats