Mauricio Rovira (PP): "La modificació de l'autopista és pur maquillatge i l'obra sortirà més cara"

El popular ha explicat que "no esperàvem cap canvi en un projecte ja adjudicat i en plena execució, només els serveix com a oxigen electoral"

Darrers intents d'aturar l'autopista Llucmajor - Campos
Kike Oñate
28/11/2018
2 min

PalmaEl conseller del PP Mauricio Rovira ha qualificat la modificació del projecte de l'autopista Llucmajor-Campos anunciada aquest dimarts per la consellera Mercedes Garrido de "pur maquillatge, inesperada i més costosa". A més, considera que només respon a una "necessitat per donar a l'equip de govern i al president del Consell de Mallorca una mica d'oxigen electoral perquè els preocupen els crítics".

El conseller popular considera que si aquest canvi es duu a terme, "la sensació serà d'una carretera més lletja, com va declarar la mateixa Garrido, amb els carrils centrals i les vies de servei més junts, com passa a segons quins punts de la via de cintura". A més, Rovira ha afirmat que el cost serà més elevat, atès que requerirà "més barreres de seguretat i murs de contenció".

"Al final, per moltes capes de pintura verda que hi posin, la infraestructura és la mateixa", ha assenyalat el cap de l'oposició al Consell de Mallorca. Rovira ha titllat de "vergonya", "baixada de pantalons" i "engany als ciutadans" la modificació de la carretera per reduir l'amplària total nou metres i també ha criticat la "improvisació" de l'equip de govern insular del PSIB, MÉS i Podem.

Rovira creu que amb el nou disseny plantejat "no s'elimina ni un mil·límetre de ciment ni d'asfalt", perquè manté els mateixos dos carrils principals per sentit i els dos laterals de les vies de servei, amb les amplàries del projecte inicial, i el que retalla és la separació entre vies de servei i carrils centrals i l'amplària de la mitjana.

Finalment, el popular ha recordat que "caldrà veure fins a quin punt la modificació pot fer-se legalment, ja que amb l'antiga llei de contractes s'havia de justificar amb algun imprevist, com podia ser un jaciment arqueològic o una infraestructura de serveis que no s'esperava".

stats