Consell de Mallorca
Política05/09/2023

El Consell de Mallorca encarregarà un estudi per "desembossar" les carreteres de l'illa

Més denuncia que la iniciativa "amaga la intenció" de construir noves vies de circulació

PalmaEn l'obertura de l'any polític, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha posat damunt la taula el "calvari" dels mallorquins "per circular per determinades carreteres". La institució ha anunciat que comanarà un estudi de la càrrega de les carreteres per tenir un "diagnòstic clar" d'aquesta problemàtica i cercar la manera de "desembossar" les vies de circulació. Galmés ha promès mesures "valentes", però no ha concretat quines a l'espera de les conclusions de l'informe. En aquest sentit, ha evitat respondre sobre si s'optarà per ampliar les carreteres o bé per la restricció de l'entrada de vehicles, encara que sí que s'ha compromès a millorar el transport públic. "Falten línies, freqüències, molts pobles no estan connectats, i no és una alternativa al transport privat", ha dit.

L'anunci ha generat crítiques a l'oposició. MÉS ha denunciat que arribi just l'endemà que el partit ecosobiranista registràs una moció al Consell reclamant que el Consell de Mallorca redacti una proposició de llei per limitar l'entrada i circulació de vehicles a Mallorca i dels cotxes de lloguer, i també per fomentar el transport públic i els vehicles elèctrics. "Van a remolc", ha expressat el portaveu del partit al Consell, Jaume Alzamora, que considera que la posada en marxa de l'estudi "amaga la intenció de fer més carreteres". En el mateix sentit, ha remarcat que "les dades de trànsit ja existeixen" a la web del Consell, amb referència a la pàgina de l'organisme que recull el mapa de la xarxa viària i les incidències que s'hi registren.

Cargando
No hay anuncios

Insisteix a eliminar el carril de Bus-VAO

En paral·lel, Galmés ha insistit en l'eliminació del carril de Bus-VAO de l'autopista. Aquesta va ser una de les primeres reivindicacions del nou govern del Consell, que li va generar una polèmica amb el govern de l'Estat. La institució va assegurar que el carril s'havia instal·lat infringint la normativa del Ministeri, cosa que el govern espanyol va desmentir hores després. Encara que Galmés s'havia compromès a eliminar-lo si governava, la competència sobre el carril depèn del Ministeri de l'Interior. És la Direcció General de Trànsit (DGT) qui decidirà sobre la continuïtat o no de la via després que el Consell li enviàs un requeriment a principi d'agost sol·licitant-ne la supressió. "El carril de Bus-VAO ha fracassat, ha provocat més embossos i la gent no l'utilitza", ha defensat Galmés, que ha assegurat que ha provocat un increment del "nombre de sinistralitat per aquesta via". En el mateix sentit, ha reivindicat l'objectiu que aquest carril "passi a la història tan aviat com sigui possible".