El Consell de Menorca insisteix a suprimir els girs a l'esquerra a Rafal Rubí

Els canvis de sentit tindran lloc a una ubicació pròxima a Maó

La zona de Rafal Rubí és un dels punts conflictius de les obres de reforma del tram entre Maó i Alaior.
Ivan Martin
19/10/2020
2 min

MaóEl Consell de Menorca dividirà les obres de la carretera general entre Maó i Alaior en tres trams i n'avançarà el pagament. El primer tram va d’Alaior a l’Argentina, on s’acabarà la construcció començada; el segon, des de l’Argentina fins passat Rafal Rubí, on es farà una restauració paisatgística i es demolirà el pont mig construït, i, finalment, el tercer tram és el que arribarà fins a Maó.

L’equip de govern considera que aquesta és la manera més “adient i efectiva” de tirar endavant el projecte, i que permetrà una major agilitat a l'hora de fer les obres. La longitud dels trams encara no s’ha detallat, perquè es determinarà en funció de la disponibilitat del pressupost per poder executar-los, és a dir, dependrà de la capacitat econòmica del Consell de Menorca. Així, cada tram es farà de manera independent i progressiva, cosa que possibilitarà que, si en el moment d’executar les obres encara no s’ha signat l’agenda del conveni amb el Ministeri de Foment, les quantitats a avançar pel Consell siguin menors i més assequibles.

Pel que fa a l’enllaç de doble nivell de Rafal Rubí, la consellera de Mobilitat de Menorca, Francesca Gomis, ha reiterat aquest dilluns en el ple que es farà una restauració paisatgística per conservar el patrimoni cultural. A més, tot i que el departament analitza les possibles alternatives, tot apunta que no s'hi farà cap intersecció ni gir a l’esquerra. “No seran possibles els girs a l’esquerra i senyalitzarem la zona amb una línia contínua. Els canvis de sentit es podran fer en una altra ubicació més pròxima a Maó que encara desconeixem”.

Segons les dades recopilades per la institució, el pic de trànsit de vehicles en aquest punt és de 300 cotxes com a màxim, una dada que segons Gomis és “baixa” i que confirma que no és necessari invertir en un enllaç per a tan pocs vehicles que fan ús d’aquest punt: “No construirem una rotonda per a 300 usuaris diaris, Menorca no s’ho mereix i no malgastarem els doblers”.

stats