Cort proposa reduir la mobilitat no essencial amb cotxe i ampliar la zona ORA
Son algunes de les mesures que suggereix el nou Pla de mobilitat urbana sostenible per reduir les emissions de diòxid de carboni
PalmaEl nou Pla de mobilitat urbana sostenible (PMUS) 2022-2030 de l'Ajuntament de Palma proposa reduir la mobilitat no essencial amb cotxe, ampliar la zona ORA i fomentar l'ús del transport públic i de vehicles de mobilitat personal, com la bicicleta i el patinet, amb la finalitat de reduir les emissions de diòxid de carboni.
Pel que fa al transport públic, el batle de Palma, José Hila, ha explicat que s'ampliaran els carrils exclusius per a autobusos públics dels 5 quilòmetres actuals a 17. A més, també s'implantarà un sistema de priorització semafòrica.
Per altra banda, també s'incrementaran les vies destinades als vehicles de mobilitat personal, passant dels 95 quilòmetres que hi ha actualment a uns 150. En aquest sentit, també s'habilitaran més zones d'aparcament d'aquests vehicles i del sistema de bicicleta pública.
"Pacificar el trànsit"
Hila ha assegurat que, amb la dissuasió de la mobilitat no essencial, el Consistori té la intenció de "pacificar el trànsit". Per això, també construirà deu aparcaments subterranis i altres sis de dissuasius als afores de Palma, que duplicaran les 12.000 places d'aparcament existents.
Així mateix, ampliarà la zona ORA als barris de Santa Catalina, Camp d'en Serralta, Fortí, Bons Aires, Pere Garau i Foners, a més del nou tram entre el Camp Redó i la plaça de Toros. Aquesta mesura cerca reduir els 50.000 desplaçaments de menys d'un quilòmetre de distància que el Consistori comptabilitza que es fan diàriament a Palma.
Per altra banda, Hila ha indicat que també es té la intenció de crear algunes zones exclusives on només puguin aparcar els residents empadronats o zones de baixes emissions, com les que ja s'han proposat a altres ciutats com Madrid i Barcelona.