Cs menteix i acusa el govern del PSOE d'haver dilapidat 250.000 euros en el canvi de logo de Correus

El contracte es va adjudicar quan Rajoy era president, va costar 81.000 euros menys i incloïa altres serveis a part de la reformulació del logotip

Correus renova la seva marca / SUMMA
Sergi Santiago
07/06/2019
3 min

BARCELONA"L'ex cap de gabinet de Sánchez posat a dit a l'empresa pública més gran d'Espanya s'acaba de gastar 250.000 euros en canviar... el disseny del logo". Amb aquest tuit, el diputat i secretari de programes de Ciutadans, Toni Roldán, acusava el govern del PSOE d'haver dilapidat 250.000 euros en fer uns canvis mínims al logotip de Correus. A la notícia que Roldán enllaçava al seu tuit ja explicava que la licitació del contracte s'havia fet amb l'anterior direcció de l'empresa, és a dir, sota el govern de Mariano Rajoy. El tuit ha desaparegut però Maldito Bulo n'havia fet una captura.

En la mateixa línia, el líder de la formació taronja a la Comunitat de Madrid, Ignacio Aguado, acusava dimecres el PSOE de "dilapidar el diner públic". A la xarxa, molts tuitaires s'han sumat a la polèmica i criticaven que es gastessin tants recursos per una reformulació del logo més aviat modesta.

El cert és que el contracte, tal com explica Maldito Bulo, es va adjudicar el setembre del 2017 (Pedro Sánchez va arribar a la Moncloa el juny del 2018), va ser de 168.947 euros amb impostos inclosos (i no de 250.000) i inclou molts més serveis que el redisseny del logotip. De fet, al plec de condicions s'especifica tot el que inclou el contracte, que va des de l'actualització del logo a la creació d'una nova tipografia, un eslògan i una nova direcció d'art.

Aguado no ha rectificat i avui ha tornat a criticar el malbaratament de recursos públics. "Fa menys d'un any Correus va canviar els uniformes a 25.000 treballadors. Ara, amb el 'nou' logo hauran de tornar a canviar-los, igual que amb el retolat de milers de bústies, furgonetes, papereria, etc.", lamentava a Twitter el líder de Cs a Madrid.

El logo: més simple i sense la paraula 'Correus'

L'actualització del logo de Correus ha sigut criticada per alguns usuaris per no aportar canvis substancials, ja que es limita a simplificar el disseny inicial, creat el 1977 per José María Cruz Novillo. De fet, aquest aspecte és el que més ha agradat a alguns experts. Actualitzar una marca tan reconeguda i amb més de 300 anys d'història era un repte per a qualsevol dissenyador. I quina era la millor manera d'afrontar-lo? "Alliberant-la d'artificis, traient-li tot el que sigui accessori i fent petits ajustos per aconseguir que funcioni en els nous suports, que, quan es va dissenyar als anys 70, ni tan sols podien imaginar", detalla l'autor de Marca Por Hombro Fernando De Córdoba.

Summa, l'estudi encarregat de la transformació de la imatge gràfica de Correus, ha explicat a Brandemia que es tractava d'acostar la simbologia de la companyia a la filosofia 'pixel perfect', que permet adaptar millor el logotip a espais reduïts i suports digitals, on cada cop la marca és més present. A més, sostenen que haver tret el nom de la marca és una proposta arriscada perquè "poques marques es poden permetre aquest exercici, ja que requereix un gran reconeixement de marca i una àmplia penetració territorial". Marques com Nike, Apple o McDonald's també ho han fet.

"Els nous temps arriben per a Correus" és l'eslògan que ha escollit Correus per a aquesta nova etapa, en què volen apostar per la digitalització, la internacionalització i la sostenibilitat. La companyia ha optat per explicar els canvis de la seva imatge corporativa a ritme de 'trap', una estratègia que ja va fer servir el Tram de Barcelona i que és tendència des que es va popularitzar el tema "Velaske, yo soi guapa?".

stats