Tràmits

Demanen la retirada de la cita prèvia al Govern i Cort: "És impossible obtenir-ne una"

L'agrupació de consumidors Consubal assenyala que la situació "retarda la prestació dels serveis sense justificació"

Imatge d'arxiu d'un ordinador
ARA Balears
06/11/2024
2 min

PalmaL'organització de Consumidors i Usuaris de les Balears Consubal ha demanat al Govern i a l'Ajuntament de Palma que eliminin la cita prèvia, assenyalant que els usuaris tenen "grans dificultats" per obtenir una cita i que "en molts casos" no poden aconseguir-la. En un comunicat aquest dimecres, l'agrupació de consumidors ha subratllat que els darrers mesos estan augmentant les queixes d'usuaris que tenen "grans problemes" per obtenir una cita a determinats serveis públics.

Segons ha apuntat el president de Consubal, Alfonso Rodríguez, davant el problema d'accés a l'habitatge són moltes les persones que requereixen informació de l'Institut Balear de l'Habitatge (Ibavi) sobre les noves mesures que ha posat en marxa el Govern i, no obstant això, ha lamentat, ara com ara "és impossible" obtenir una cita telefònica per abans de dos mesos. Un altre dels àmbits sobre els quals Consubal ha rebut queixes, des de "fa moltíssim de temps", són els impediments per obtenir cites per al padró i altres serveis municipals de Cort.

"És un impediment"

Fonts de l'agrupació consideren que la cita prèvia, en el moment en el qual es va implementar, tenia raó de ser, però que en aquests moments, "no és més que un impediment i retarda la prestació dels serveis sense cap mena de justificació". A més, han subratllat que existeixen serveis l'atenció dels quals no es pot demorar ni donar telefònicament.

Un altre dels exemples que han destacat són les reclamacions a consum, que actualment sofreixen un retard de fins a 15 dies i només existeix la possibilitat d'obtenir una cita telefònica quan, apunta Rodríguez, un consumidor que necessita posar una reclamació hauria de ser atès immediatament.

Consubal ha assenyalat que abans de la cita prèvia els serveis públics atenien un gran nombre d'usuaris i després de la imposició d'aquest requisit ha disminuït considerablement, afectant "de manera molt important" els receptors d'aquest servei. L'entitat, que ha recordat que ja va denunciar aquest problema a principis de l'any, ha lamentat que la situació hagi empitjorat i ha tornat a exigir a les administracions una solució immediata.

Des de fa una mica més de mig any l'organització gestiona cites amb les administracions i l'obtenció del certificat digital a persones majors i col·lectius vulnerables. A més, a partir de l'any que ve posaran en marxa una sèrie de sessions formatives sobre l'ús del certificat digital i del PIN Cl@ve dirigides a aquests col·lectius.

stats