El discurs de Nadal de Felip VI perd més de 600.000 espectadors
L'audiència del desè missatge del rei cau un 10% respecte a l'any anterior
El discurs de la nit de Nadal del rei Felip VI ha registrat una audiència de 6.044.000 espectadors i un 64,1% de quota de pantalla en el conjunt total de les 30 cadenes que van emetre el discurs en directe. Aquestes dades suposen una caiguda del 10% respecte a l'any anterior i una pèrdua de 673.000 espectadors. La quota de pantalla també perd mig punt, segons dades de Barlovento Comunicación extretes de Kantar Media.
La cadena que va registrar l'audiència més elevada va ser Televisió Espanyola amb 2.129.000 espectadors i un 22,6% de quota, seguida d'Antena 3 (1.308.000 espectadors i un 13,9% de quota), Telecinco (805.000 d'espectadors i 8,5% de quota), La Sexta (423.000 espectadors i 4,5% de quota) i Cuatro (372.000 espectadors i 3,9% de quota).
Les dades també confirmen que els segments on el missatge de la nit de Nadal va tenir més seguiment va ser en les dones (amb una quota del 65,2%) i els majors de 64 anys (65%), pràcticament igualats amb les franges de 25 a 44 anys i de 45 a 64. Les comunitats que més van veure el discurs van ser Múrcia (75,6%), Castella-la Manxa (74,9%) i l'Aragó (73,8%). Les que menys van ser Catalunya (42,3%) i el País Basc (46,7%).