PalmaPràcticament el 50% de les famílies pensa que les infraestructures educatives es troben en un estat regular, dolent o molt dolent. Així mateix, un 33% considera que la conservació i millora de les escoles i instituts és també regular, dolenta o molt dolenta. Així ho constata el número 276 de Quaderns Gadeso, dedicat a la participació de les famílies a l’escola i que revela el resultat d’una enquesta feta el mes de març passat a més de 1.200 famílies de centres educatius públics i concertats de Mallorca.
“És un fet, doncs, que els dos factors pitjor valorats són responsabilitat directa i exclusiva de l’administració de torn”, exposa la publicació.
Altres dades interessants fan referència a l’elecció del centre escolar, que per part d’un 53% es decideix exclusivament per la proximitat, però ja en segona posició, amb un 26%, es decideix pel projecte educatiu que ofereix.
Els docents i el personal administratiu dels centres són els que s’enduen la millor puntuació, ja que un 80% de les famílies els valoren bé o molt bé. L’estudi també analitza la participació de les famílies en l’entorn escolar dels seus fills i conclou que un 46% reconeix que no té relació amb els òrgans de participació dels centres (APIMA, consell escolar o assemblees), mentre que un 55% dels que hi participen ho fan perquè consideren que és important per a l’educació dels seus fills. La manca de temps és el principal motiu al·legat.
Pel que fa al grau de satisfacció amb relació a la tasca de les famílies, un 72% dels enquestats valora positivament la feina de les APIMA. Quant a les tasques que haurien d’assumir, la majoria es decanta per la col·laboració amb l’equip directiu i docent per crear un clima de convivència, mentre que menys de la meitat creu que haurien de ser promotores d’activitats.