El Govern justifica la despesa de 580.000 euros per patrocinar LOS40 Music Awards

Iago Negueruela assegura que hi ha hagut un retorn de sis euros per cada un que ha invertit l'Executiu en l'economia de les Balears

El portaveu del Govern i conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela.
15/11/2021
2 min

PalmaEl portaveu del Govern i conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, Iago Negueruela, ha justificat aquest dilluns que l'Executiu hagi gastat 580.000 euros, bona part procedents de l'ecotaxa, per patrocinar LOS40 Music Awards que es varen dur a terme divendres a Palma. "Hem posicionat producte el novembre i hem mostrat les Balears com una destinació oberta i segura", ha dit, a més d'assegurar que hi ha hagut un retorn de sis euros per cada un que l'Executiu ha invertit en aquest patrocini.

D'altra banda, l'agència EFE ha informat que el Consell de Mallorca va contribuir amb 350.000 euros i el Consell d'Eivissa hi va aportar altres 50.000. Altres institucions implicades varen ser el Consell de Menorca i els ajuntaments de Palma, Inca i Eivissa.

Segons Negueruela, la finalitat de l'Impost de Turisme Sostenible no és tan sols mediambiental, sinó que també es pot fer servir per desestacionalitzar. Per aquest motiu, l'Executiu "ha fet més patrocini que altres anys". El portaveu ha posat alguns exemples, encara que cap arriba a la xifra que s'ha destinat a LOS40 Music Awards: 194.000 euros per a l'UCI Track Champions League de ciclisme; 300.000 euros per al Mallorca Live Festival i 300.000 euros per al torneig ATP de Santa Ponça. A més de l'ecotaxa, el Govern ha fet servir fons ordinaris i propis de la Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball per finançar l'acte de la coneguda cadena musical. A més, Negueruela ha subratllat que aquesta despesa "es va pactar amb els agents socials" i que el patrocini ha tingut "un retorn sense precedents, tant en publicitat com en ocupació.

"S'han destinat diverses partides a comàrqueting i patrocini", ha continuat el portaveu, qui ha recordat que un dels objectius del Govern és allargar la temporada i desestacionalitzar al màxim possible. "Encara no hem recuperat els nivells previs a la pandèmia", ha continuat Negueruela, fent referència al mercat laboral de les Balears, i ha remarcat que LOS40 varen contractar empreses locals per a les tasques de logística i producció.

El conseller ha considerat que "l'esforç en comàrqueting" del Govern està donant resultat i ha recordat que la gala de divendres va incloure actes a diferents indrets de les Balears, els quals varen suposar una gran promoció.

Crítiques de Podem

El portaveu d'Unides Podem en el Parlament, Alejandro López, ha criticat aquest dilluns que el Govern hagi fet servir l'ecotaxa per patrocinar la gala de LOS40 i ha assenyalat que "l'Impost de Turisme Sostenible (ITS) ha de servir per garantir la preservació dels recursos naturals de les Illes, i no per finançar concerts multitudinaris de grans empreses". "Reactivar l'economia significa ajudar les empreses que pitjor ho han passat, no grans empreses que no necessiten ajuda", ha afegit.

Segons López, "en un moment de necessitat, és normal que l'ITS fos per a fons covid, però per temes sanitaris i socials i reactivar l'economia". "Aquests dies hem vist com una part del Govern ha interpretat que la reactivació econòmica significa que podem finançar parcialment un concert realitzat per una gran empresa", ha continuat, a més d'especificar que calen ajudes a "petites empreses, autònoms i treballadors".

stats