El Govern presenta "la nova estratègia turística" a Londres: desestacionalització, cultura i esports

El Consell de Mallorca preveu una temporada de tardor i hivern molt bona per al turisme britànic

La presidenta del Govern, Marga Prohens, fa declaracions als mitjans a la World Travel Market.
ARA Balears
06/11/2023
3 min

PalmaLa presidenta del Govern, Marga Prohens, i el conseller de Turisme, Jaume Bauzá, han explicat la nova estratègia turística de les Balears aquest dilluns a la World Travel Market. Segons ha informat l'Executiu mitjançant un comunicat, Bauzá "ha destacat davant dels mitjans de comunicació britànics el trinomi turisme, cultura i esports com a eix de promoció del turisme en l'àmbit internacional". "La promoció del turisme cultural i esportiu és una manera òptima d'atreure turistes en temorada baixa, per distribuir així els visitants tot l'any", continua la nota del Govern, que també destaca que la presidenta ha assenyalat que "la conservació i preservació del nostre entorni el compromís amb la sostenibilitat i la circularitat del sector turístic aporten un valor afegit a la proposta" de les Illes.

Durant la compareixença també s'han anunciat les novetats de l'oferta cultural de les Illes, com la Capsa de Música, la nova seu de l'Orquestra Simfònica de les Illes Balears, que s'inaugurarà abans del 2025, i l'obertura de la Llotja de Palma com "un impressionant espai gòtic per a exposicions d'art". A més, Prohens ha fet referència a la nova llei de turisme que prepara el Govern. la qual "posarà en el punt de mira la restauració i l'oferta més àmplia de la destinació, a més de l'allotjament".

Bones perspectives per al turisme britànic a Mallorca

Per la seva banda, el president del Consell de Mallorca, Llorenç Galmés, ha subratllat les "excel·lents perspectives" de Mallorca pel que fa al turisme britànic dutant la tardor i l'hivern, amb increments de la connectivitat i les freqüències. De fet, Galmés ha assegurat que aquest hivern acabarà "amb xifres úniques" respecte de les registrades fins ara. D'altra banda, el conseller insular de Turisme, José Marcial Rodríguez, ha assegurat que la clau per a un desenvolupament correcte de l'activitat turística d'una manera sostenible socialment, ambientalment i econòmicament és el desenvolupament d'una estratègia basada en la convivència entre residents i turistes. "Convivència i respecte mutu són fonamentals. Tot el que plantejam ho feim pensant en qui ens visita i en la societat que els acull. Ambdós per igual. Tots som responsables i hem de tenir en compte totes les perspectives", ha comentat.

Les línies de promoció de Palma

El batle de Palma, Jaime Martínez, també s'ha traslladat a Londres per participar en la World Travel Market, on ha presentat les línies per a la promoció turística de Ciutat, les quals, com en el cas del Govern, es basen en la cultura, l'esport i la sostenibilitat, ha informat Europa Press. Martínez ha remarcat "la vocació de Palma de desenvolupar un model 365 que estigui obert al visitant de manera permanent, amb propostes que tenen molt a veure amb el patrimoni, el turisme, la cultura, la restauració i l'esport". Quant a la sostenibilitat, el batle ha considerat que "ha de ser un requeriment" no només per als residents i l'Administració, sinó també "per als visitants", els quals "han de fer possible transitar a través d'aquest camí de sostenibilitat dins de la principal activitat econòmica de la ciutat i de les Illes".

Sobre l'increment del nombre de turistes, Martínez ha matisat que aquesta expectativa "no significa apostar per un augment global de les xifres d'afluència, sinó per un major equilibri de l'arribada dels visitants al llarg de l'any i els mesos amb menor demanda". El batle ha destacat la pretensió de Palma de convertir-se en capital europea de la cultura el 2032 i ha apostat pels grans esdeveniments esportius "com a fórmula per elevar el nivell d'excel·lència i diversitat de l'oferta".

stats