MÉS vol soterrar part del traçat de la via de cintura al seu pas per Palma

Asseguren que és un dels projectes estratègics per a la pròxima legislatura

Neus Truyol i Jaume Alzamora.
ARA Balears
02/05/2023
2 min

PalmaEls candidats de MÉS tant al Consell com a l'Ajuntament de Palma han anunciat aquest dimarts la seva intenció de soterrar part del traçat de la via de cintura al seu pas per Ciutat. La intenció, segons la candidata a la batlia, Neus Truyol, és "superar una frontera interior que divideix barris i famílies dins la ciutat". El partit ecosobiranista assenyala que els barris més beneficiats seran els situats a un costat de Llevant, com Son Fortesa Nord, Es Rafal, Son Güells, Son Malferit i el Molinar; i els situats a l'altre costat de Llevant, com Son Fortesa Sud, Son Canals, Son Gotleu, la Soledat, i el Nou Llevant.

La proposta consisteix a abaixar la cota actual de la via de cintura des de Son Bordoy fins al carrer d'Aragó. La via de cintura quedaria, així, en una posició similar a la que ja té ara quan passa per davall del carrer de Manacor i permetria la seva cobertura parcial, per poder donar continuïtat als carrers en superfície, connectant els barris dels voltants. Així, diu MÉS, es guanyaria més espai per a vianants, ciclistes o transport públic.

Truyol ha recordat que aquest soterrament ja està projectat en el nou Pla General d'Ordenació Territorial de Palma, recentment aprovat, i que "contribuirà a la reducció dels agents contaminants, tant atmosfèrics com acústics. Suposarà també una important millora per a aquestes barriades, que tenen molts habitatges situats devora la via de cintura." A més, ha recalcat que "existeixen nombrosos exemples en el nostre entorn cultural –estatal i europeu– de ciutats que han emprès operacions d'integració urbana de grans infraestructures viàries".

Per altra banda, segons el candidat ecosobiranista al Consell, Jaume Alzamora, "els veïns de famílies treballadores d'aquestes zones de Palma mereixen un entorn de ca seva més habitable i amable. No volem barris maltractats per la via de cintura. Una carretera amb una alta densitat de trànsit que passa per dins la ciutat, on viu la gent".

Pel que fa al renou, ha explicat Alzamora, "l'objectiu de la proposta és reduir els 63 decibels actuals vora la via de cintura (abans de la reducció de velocitat a 80 km/h eren 65 decibels) fins als 35-40, que és el que es considera adequat per a un habitatge".

MÉS ha explicat que aquesta actuació, que s'haurà de fer per part del Consell de Mallorca en col·laboració de l'Ajuntament de Palma, està inclosa en la Norma 39 del Pla Territorial que defineix l'Àrea de Reconversió Territorial (ART 11.3), que té una superfície de 97 hectàrees.

stats