Política15/05/2019

El PP assegura que habilitarà tota la carretera general de Menorca amb carrils bici

Els populars assenyalen l'equip de govern del Consell per eliminar el carril bici del tram Ferreries-Ciutadella

Ivan Martín
i Ivan Martín

MaóEl Partit Popular de Menorca s'ha erigit com l'única alternativa del govern del Consell en l'aposta per la creació de carrils bici. Els conservadors argumenten que els partits que configuren el Pacte a la màxima institució insular, MÉS per Menorca, el PSOE i Unides Podem, són els principals culpables de l'eliminació del carril bici en el tram de reforma de la carretera general entre Ferreries i Ciutadella. Per aquest motiu, la candidata del PP al Consell, Coia Sugrañes, ha criticat una de les darreres propostes del PSOE, la d'oferir un servei de lloguer de bicis, ja que "malgrat que disposen de més recursos econòmics que mai, només han executat 600 metres de carril bici després d'anunciar-ne 32 quilòmetres".

La proposta del PP, en el cas que guanyi les eleccions del 26-M, és introduir el carril bici a tots els trams de la carretera general, així com en aquells vials que uneixen els nuclis urbans amb les principals urbanitzacions turístiques. És una estratègia que, segons Sugrañes, respon a la necessitat d'"impulsar el foment de la pràctica esportiva saludable, afavorir la desestacionalització i donar un complement al camí de Cavalls". En aquest sentit, Sugrañes ha recordat que el turisme sobre dues rodes és un mercat apetitós per a l'illa: "A Mallorca hi van cada any més de 150.000 visitants. Molts repeteixen i estarien encantats de conèixer les carreteres de Menorca".

Cargando
No hay anuncios

Però per intentar captar aquests turistes, els populars consideren que la carretera ha de reunir una sèrie de requisits, com ara carrils bici de 2,5 metres d'amplada, més quilòmetres per poder dur a terme aquesta pràctica i una col·laboració publicoprivada "perquè l'Administració no pot anar per un camí i el sector per un altre". La candidata del PP al Consell creu que els actuals gestors "pateixen turismofòbia i no creuen en aquest producte. Nosaltres som conscients de la importància i consideram que les claus de l'èxit són el producte, la connectivitat i la promoció".