Política01/06/2016

"Espanya ha sortit de la crisi": Rajoy extrema el triomfalisme a les portes de la campanya

El candidat del PP aprofita l'informe d'un organisme públic per apuntalar el seu discurs

Dani Sánchez Ugart
i Dani Sánchez Ugart

MadridEl president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ha enviat aquest dimecres un missatge de triomfalisme de la imatge d'Espanya, que, ha dit, "és una història d'èxit" i que el país "ha sortit de la crisi". En un acte de la Marca Espanya a Madrid, Rajoy ha destacat que "l'Espanya negra" que alguns pinten "no existeix" i ha extremat el triomfalisme quan falta poc més d'una setmana per a l'inici de la campanya electoral cap al 26 de juny.

En l'acte s'ha presentat un informe de l'organisme públic impulsat pel seu govern que presumeix de la millora de la imatge d'Espanya a l'exterior i a l'interior. L'informe, pagat amb diners públics, ha servit al president en funcions de document de campanya, perquè entronca amb el missatge del PP de ressaltar l'avanç del país en els últims quatre anys.

Cargando
No hay anuncios

"Ens jutgem més durament i ens valorem pitjor del que fan els altres països", ha dit, abans de fer una crida a "no regatejar-nos el que és nostre". "Ens esperen moltes metes per passar, molts trofeus per aixecar i molts contractes per firmar", ha reblat.

Abans de Rajoy, ha participat a l'acte de la Marca Espanya el ministre d'Exteriors en funcions, José Manuel García Margallo, impulsor de la iniciativa, que ha afirmat que la Marca Espanya és "la reedició contemporània del miracle dels pans i els peixos", perquè es va fer sense pressupost i, segons ell, ha estat un èxit. Creada el 2011, la iniciativa de la Marca Espanya, presidida per Carlos Espinosa de los Monteros s'ha dedicat a exaltar els valors espanyols per "recuperar la confiança en nosaltres mateixos", segons Margallo. Espinosa de los Monteros ha fet una crida a "enterrar el pessimisme" i a "sentir-se orgullós" de la marca Espanya.

Cargando
No hay anuncios

A l'acte també hi ha participat el president de la Cambra de Comerç d'Espanya, Josep Lluís Bonet, que ha destacat que el 2011 "gairebé tothom estava resignat a la intervenció i al rescat de l'economia espanyola", però que ell estava convençut que la internacionalització faria possible sortir de l'atzucac. "Les marques espanyoles i Marca Espanya han d'anar a l'uníson", ha considerat, i ha demanat "respecte al marc constitucional".