Saénz de Santamaría afirma que l'1-O Espanya va patir una campanya a la xarxa per manipular l'opinió internacional

La vicepresidenta afirma que les interaccions fetes per ciutadans reals "només suposaven el 3%"

La vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, i el portaveu del PP al Parlament europeu, Esteban González Pons, durant la primera jornada de treball a València.
Daniel Martín
08/03/2018
1 min

ValènciaLa vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, ha assegurat que "en el moment de la crisi catalana [en referència a la celebració del referèndum de l'1-O], Espanya va patir "una operació híbrida" destinada no tant a "afavorir l'independentisme a dins de l'Estat, sinó a influir en una opinió global". L'objectiu, segons la dirigent del Partit Popular, va ser difondre "la imatge d'una Espanya i d'una Europa internament fracturades i amb poca capacitat de resposta".

Segons Sáenz de Santamaría, que ha fet aquestes declaracions a la trobada que el grup popular europeu celebra avui i demà a València, en aquesta campanya per eixamplar la difusió d'imatges manipulades i notícies falses hi van participar persones influents a la xarxa, mitjans de comunicació estrangers i robots informàtics.

La vicepresidenta ha assegurat que moltes d'aquestes imatges "van ser desmentides poques hores després de la seva publicació", que el 80% dels robots informàtics eren foren de la Unió Europea i que les interaccions fetes per ciutadans reals "només suposaven el 3%".

La número dos del govern espanyol ha afirmat que aquestes companyes pretenen "desestabilitzar les nostres democràcies", i per combatre-les cal dur a terme una tasca "d'alfabetització mediàtica". "És un debat complex, perquè hem de legislar tenint en compte el dret a publicar lliurement i, alhora, el dret a rebre una informació veraç", ha conclòs Santamaría.

stats