Unides Podem reclama que els bancs i l'Administració pública atenguin presencialment
"La digitalització aïlla les persones grans i la ciutadania en situació d'exclusió", explica el diputat d'UP, Pablo Jiménez
PalmaLa pandèmia ha provocat l'auge de la digitalització en distints procediments, i alhora la disminució de la presencialitat. Arran d'això, Unides Podem (UP) ha registrat aquest divendres una proposició no de llei (PNL) reclamant que l'Administració pública, els bancs i les empreses de subministraments assegurin la presencialitat a qui ho sol·liciti.
"La digitalització dels serveis públics ha exclòs les persones grans i la ciutadania en risc d'exclusió, que tenen els mateixos drets a ser atesos", ha explicat el diputat d'UP al Parlament, Pablo Jiménez. Així, el partit insta l'Estat a establir les exigències mínimes que han de complir les empreses que presten serveis essencials, com els de les entitats bancàries i subministraments d'aigua, gas i electricitat, "perquè ofereixin atenció personalitzada de manera efectiva".
Des d'UP argumenten que quasi 20 milions de persones "no posseeixen les competències digitals bàsiques per fer tràmits en línia", i el 35% de la població "no té les eines necessàries per comunicar-se amb l'Administració pública per internet".
Amb tot, el partit liderat per la coordinadora autonòmica, Antònia Jover, pretén que el Govern balear sigui una de les administracions "més punteres" en l'atenció personalitzada".