Vuit inspectors vigilen dos de cada tres dies el transport pirata a l'aeroport de Palma
La temporada de controls s'ha ampliat a 110 dies i, de moment, ha permès obrir tres expedients sancionadors per captació il·legal de clients
PalmaEl Servei d'Inspecció de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat que lluita contra l'intrusisme en el sector del transport té aquest 2019 vuit inspectors, un més que l'any passat, i realitzarà inspeccions dos de cada tres dies a l'aeroport de Palma. La temporada de controls aleatoris s'ha ampliat dels 84 dies el 2018 a 110, fet que de moment ha permès obrir tres expedients sancionadors per captació il·legal de clients, o sigui, vehicles pirata que no tenen autorització per oferir serveis de transport.
La campanya d'inspeccions, segons el conseller Marc Pons, també s'estén a l'aeroport d'Eivissa, on la problemàtica és encara més important. D'aquesta manera, la Conselleria hi ha desplaçat quatre agents més per reforçar-hi el servei, que, en aquest cas, és responsabilitat del Consell insular. Per part seva, el director general de Mobilitat, Jaume Mateu, ha precisat que actualment es disposa de "suficient personal" per cobrir les necessitats. D'altra banda, ha recordat que també s'està treballant en les "hipotètiques faltes que puguin cometre els vehicles VTC i els taxis de la Part Forana que van a cercar clients a l'aeroport". Pons ha valorat la col·laboració d'AENA, la Policia Local de Palma i la Guàrdia Civil i ha afirmat que "l'aprovació del decret llei va permetre donar més facilitats i garanties de tenir una cobertura legal als inspectors".
El 2018, la campanya d'inspeccions a l'aeroport de Palma per lluitar contra l'intrusisme en el sector del transport es va traduir en l'aplicació de 656 multes per infraccions, enfront de les 48 de l'any 2017. El total de les sancions va ser de 300.948 euros, mentre que el 2017 va ser de 79.580 euros. Del total de les sancions, 618 van correspondre a vehicles discrecionals (principalment minibusos), 22 a VTC i 16 a taxis. Tan sols 13 multes van ser per captació il·legal de clients, mentre que la majoria de les sancions ha estat per irregularitats en la documentació, especialment d'anotacions al llibre de ruta i facturació.