El GOB exigeix al Consell que retiri el projecte previst al Coll d'en Rabassa

L'entitat demana una alternativa "menys impactant i costosa"

Fotografia d'arxiu de trànsit a la carretera prop de Palma. / ISAAC BUJ
Efe
04/04/2018
2 min

PalmaEl GOB ha insistit aquest dimecres al Consell de Mallorca que retiri el projecte que té previst per als nous accessos al Coll de'n Rabassa i que hi presenti una alternativa "molt menys impactant, més equilibrada i menys costosa".

El segon cinturó de Palma és un projecte "absolutament desmesurat i faraònic, totalment desproporcionat i impactant", han assegurat els ecologistes. A més, han criticat que l'obra és "un atemptat contra l'entorn i les polítiques de mobilitat i equilibri territorials sostenibles que l'Ajuntament de Palma i el Govern asseguren que defensen".

Davant l'aprovació definitiva d'aquest projecte, l'entitat exigeix una alternativa que no suposi un atemptat paisatgístic irreparable.

"Lamentam que la majoria progressista del Consell de Mallorca continuï apostant únicament per aquest model de desenvolupament, que és econòmicament més car, de carreteres, autopistes i grans obres viàries, el mateix que impulsaven el PP i UM, el de la corrupció i l'asfalt", ha expressat l'organització, i ha fet referència a altres infraestructures "impactants" com l'enllaç de Lloseta i l'autopista de Campos.

A més, el GOB ha criticat que el segon cinturó de Palma és una idea de l'època de Jaume Matas i Maria Antònia Munar: "Seria la cirereta perfecta d'una legislatura completament decebedora en tots els sentits pel que fa a les polítiques de canvi de model de carreteres, territorial i urbanístic". "Només podem dir que, més que un canvi, haurà estat un recanvi per continuar generant la mateixa destrossa, la mateixa saturació i metres d'asfalt i ciment", ha lamentat l'entitat.

A més, el GOB ha recordat que el govern de l'Estat només ha pressupostat 15 milions d'euros del conveni de carreteres, per la qual cosa s'entendria "molt menys" que el Consell de Mallorca hipotecàs els recursos econòmics de la institució, ja que el cost del segon cinturó s'aproximaria als 40 milions.

stats