Adidas retira la campanya amb Bella Hadid després d'una polèmica campanya amb acusacions antisemites
L'empresa alemanya ha rescindit el contracte amb la cotitzada model, una de les veus més contundents contra la resposta israeliana a Palestina
BarcelonaPocs dies abans de la inauguració dels Jocs Olímpics de París, Adidas va decidir llançar una campanya publicitària en honor de la fita esportiva. La firma alemanya va reeditar l'icònic model estrenat als Jocs de Múnic del 72, les anomenades SL72. Però la campanya va ser retirada "amb efectes immediats" aquest divendres, després d'una pluja de crítiques per l'elecció de la model per liderar la promoció: Bella Hadid, filla d'un magnat palestí i una de les celebritats més crítiques amb els atacs israelians a la població palestina. En qüestió d'hores, ha deixat de protagonitzar una de les campanyes de roba esportiva més rellevants de les Olimpíades i s'ha quedat sense contracte amb la firma de roba.
D'entrada, l'elecció de rememorar un model dels Jocs del 72 fabricats per Adidas –una marca fundada als afores de Nuremberg el 1949– no va semblar una de les decisions empresarials més encertades tenint en compte l'actual conflicte entre Israel i Palestina. L'esdeveniment esportiu celebrat aleshores a la ciutat bavaresa va estar marcat per l'acció de l'organització terrorista palestina Setembre Negre, on van morir onze atletes israelians després que l'operació de rescat fos un fracàs absolut.
Però la cirereta final va ser quan divendres passat la marca va llançar la campanya amb la model Bella Hadid, germana de Gigi Hadid, com a ambaixadora de la reedició del model SL72. Les crítiques que van titllar la marca esportiva d'antisemita van ser automàtiques i contundents. Al cap de poques hores Adidas va retirar la sessió de fotos de la model, que va fer coincidir amb la setmana prèvia a la cerimònia inaugural dels Jocs Olímpics de París, i va fer públic un comunicat amb la intenció d'aclarir la tensió geopolítica generada.
"Som conscients que s'ha associat aquesta campanya amb successos tràgics, encara que per part nostra no ha estat intencionat. Demanem disculpes pel dolor que hagi pogut causar", va declarar en el comunicat transmès a l'agència de l'AFP. L'empresa no només va retirar la campanya "de forma immediata", sinó que també va decidir rescindir el contracte amb la model.
Hadid, que s'ha posicionat com una de les veus més crítiques per la massacre que ja ha causat la mort de més de 38.000 palestins, ha decidit prendre accions legals per la decisió comercial, segons afirmen algunes fonts properes a TMZ. Concretament, els advocats de la model han informat que prendran accions contra Adidas per la seva falta de responsabilitat pública, que, segons l'opinió de Hadid, taca la seva carrera professional per associar-se a l'acció terrorista del 1972 a Múnic.
D'altra banda, els usuaris crítics amb la retirada de la campanya també han tingut un gran impacte a les xarxes, sobretot després de la popularització del hashtag Boycott Adidas. "He utilitzat amb freqüència la marca Adidas. Des d'avui deixo de fer-ho: aquesta empresa ha retirat una campanya amb Bella Hadid perquè la model s'oposa amb raó a les violacions de drets humans a Palestina", ha publicat un usuari a X.
Tot i la crisi de comunicació a l'empresa, a hores d'ara no es coneix que altres cares conegudes que participen en la campanya amb Adidas per a aquestes olimpíades –com el futbolista blaugrana Jules Kounde, el raper A$AP, el músic Nekussa Bon i la influencer Sabrina Lan– hagin fet cap moviment ni declaració respecte als fets succeïts.