L'Ajuntament de Palma dona un 78% més d'ajudes socials respecte de l'any passat

Durant l'estat d'alarma, Cort ha tramitat 3.209 subvencions per cobrir necessitats bàsiques i d'habitatge de 2.209 famílies vulnerables

Una vista general de Palma. / ARA BALEARS
Ara Balears
17/04/2020
2 min

PalmaL'àrea de Benestar Social de l'Ajuntament de Palma ha donat 3.209 ajudes econòmiques per cobrir necessitats bàsiques i d'habitatge de 2.209 famílies vulnerables per un valor de 868.000 euros durant l'estat d'alarma. Això suposa un increment de les ajudes d'un 78% respecte del mateix període de l'any passat perquè entre el 6 de març i el 16 d'abril de 2019 es varen donar 1.804 ajudes per a 1.155 famílies per un total de 458.000 euros. Fins ara, el Consistori ha tramitat 500 sol·licituds de la renda social garantida extraordinària que ha posat en marxa la Conselleria de Serveis Socials.

Segons ha explicat aquest divendres el tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera, s'ha atès un 91% més de famílies i també ha augmentat l'import econòmic destinat un 89%. Per evitar esperes també s'ha afegit un número de telèfon per a cadascun dels deu centres de serveis socials de Cort i s'ha reforçat el servei telefònic d'emergències amb tres professionals més. A més, s'ha habilitat una centraleta diferenciada de la resta per atendre les demandes dels centres més saturats.

L'Ajuntament de Palma ha informat en un comunicat que el repartiment de menjar a domicili, que ara inclou famílies, s'ha reforçat i es poden cobrir 756 llars, 22 més que ara fa dues setmanes. D'aquestes, 11 són famílies i el nou dispositiu que s'ha posat en marxa per respondre a la necessitat de comprar i facilitar medicaments i aliments dels més vulnerables ja dona servei a 88 llars.

Cada dia el servei d'informació de Cort registra entre 520 i 600 telefonades per demanar informació sobre com rebre ajudes socials, mentre que fa dues setmanes se'n registraven entre 400 i 450. Noguera ha apuntat que això respon que s'ha posat en marxa la renda social del Govern.

stats