L'Ajuntament de Palma rep 1.400 queixes mensuals, segons la defensora de la Ciutadania
L'Oficina ha fet pública aquest dimecres la memòria de l'any 2018, en què es varen tramitar més de 200 expedients
PalmaLa defensora de la Ciutadania de Palma, Anna Moilanen, ha fet pública aquest dimecres la memòria de l'any 2018, de la qual destaquen els més de 200 expedients tramitats. A més, ha assenyalat que l'Ajuntament va rebre mensualment unes 1.400 queixes veïnals.
"L'any 2018 ha resultat molt actiu i en tots els àmbits", ha assegurat Moilanen, atès que, a més dels tràmits, es varen dur a terme més de 130 reunions amb diferents administracions i més de 40 amb entitats ciutadanes. A partir de les xifres obtingudes, la defensora assenyala que la satisfacció de la ciutadania varia segons si "s'ha solucionat la seva queixa o no". Així, en relació amb aquestes, es varen sol·licitar més de 200 informes a les diferents àrees municipals de Cort, tot i que "no totes les queixes s'admeten a tràmit".
Moilanen adverteix que durant el 2018 es va produir un "augment preocupant" dels problemes de convivència entre veïns. De vegades això es deu a "la manca de civisme i altres vegades a la manca d'actuació de les administracions", ha dit la defensora.
La majoria dels expedients que es varen obrir al llarg del 2018 varen estar relacionats amb Urbanisme, Policia Local, Emaya i Infraestructures, per aquest ordre. També se'n varen rebre, en menor mesura, de Sanitat, Mobilitat, Benestar Social i Govern Interior.
Segons la defensora, la meitat –un 51%– de les reclamacions presentades es va arribar a resoldre, un 11% de les quals va ser considerat greu. Entre els problemes més rellevants del 2018, l'Oficina destaca els habitatges socials del Camp Redó, la gestió dels espais de titularitat privada i accés públic indeterminat, la recollida i la gestió de residus i les queixes per renou.