L'Ajuntament de Palma vol gastar 1,4 milions d'euros per promocionar la Platja de Palma amb 'youtubers' i 'influencers'

El Consistori justifica la iniciativa assenyalant que la finalitat és desestacionalitzar aquesta zona de Ciutat

Turistes a la Platja de Palma.
ARA Balears
29/08/2022
2 min

PalmaLa Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma ha aprovat aquest dilluns els dotze projectes que el Consistori presentarà a la convocatòria de l'Impuls de Turisme Sostenible d'enguany. Una d'aquestes iniciatives serà la promoció de la Platja de Palma per atreure nòmades digitals amb youtubers i influencers. L'Ajuntament ha justificat aquesta iniciativa assenyalant que el seu objectiu és la desestacionalització d'aquesta zona de Ciutat, captar turistes per a la temporada baixa i "atreure un turisme d'una qualitat més gran", ha explicat el portaveu de l'equip de govern municipal i regidor de Justícia Social, Feminisme i LGTBI, Alberto Jarabo.

Segons ha indicat el Consistori, aquest projecte, que du el nom de 'DigitalFarm', "té un doble vessant": d'una banda, es pretén "desestacionalitzar el turisme a la Platja de Palma escurçant la temporada baixa" i, d'altra banda, es vol "atreure a aquest indret de Ciutat un turisme d'una qualitat més gran". Jarabo ha remarcat que el PSOE, MÉS per Palma i Podem, els partits que formen part de l'equip de govern, han pactat els dotze projectes que s'hi presentaran, malgrat que hi ha "diferents graus de complicitat". "Necessitam el foment del turisme en temporada baixa i una millora de la qualitat, un turisme diferent", ha dit.

Segons Jarabo, aquesta iniciativa "no té res a veure amb la intenció del Consell de Mallorca de fer promoció mitjançant el futbol a un emplaçament com la Península, on es veuen els partits del Reial Mallorca", amb referència a la polèmica entorn del patrocini al club vermell per mantenir el nom de Visit Mallorca Estadi a Son Moix. "Com a ajuntament, entenem que hem de reforçar la promoció a la Platja de Palma d'una manera concreta", ha continuat, i ha remarcat que es tracta de "persones influents que venen a promoure un punt d'atracció que ens interessa que generi un turisme diferent". A més, ha insistit que "en cap cas no es farà promoció turística per temporada alta". "Aquest govern no està a favor de la massificació turística, que quedi claríssim", ha sentenciat, encara que ha recordat que hi ha "una evident mancança durant l'hivern".

A més d'aquesta inversió per atreure youtubers i influencers, l'Ajuntament de Palma ha explicat que es duran a terme diverses mesures per potenciar el turisme sostenible. Per tal de potenciar la mobilitat sostenible, el Consistori aposta per descarbonitzar la flota de vehicles dels municipis de la Xarxa d'aigües públiques de Mallorca per aconseguir la reducció absoluta de gasos contaminants i la reducció del renou. Aquest projecte disposaria d'una inversió de 867.000 euros. En aquest sentit, també està prevista l'electrificació de la flota de recollida de residus de la Platja de Palma, que tindria més d'un milió d'euros de pressupost. Així mateix, està previst que s'instal·lin punts de càrrega de vehicles elèctrics a aparcaments públics municipals.

En aquesta partida pressupostària també hi entraria la rehabilitació del velòdrom i de Can Serra per tal de millorar la connectivitat entre el canòdrom i la Riera integrant-los a la falca verda (el velòdrom) i atorgar un nou espai a la ciutat (Can Serra) on es puguin dur a terme activitats culturals i, a més, afegir-lo a la xarxa d'edificis històrics.

stats