L'Ajuntament de Palma reduirà la burocràcia dels serveis socials i en centralitzarà la gestió

Cort ha posat en marxa l'oficina de l'equip de primera atenció, ubicada devora de l'estació Intermodal

L'oficina de l'equip de primera atenció, ubicat devora de l'estació Intermodal.
ARA Balears
18/06/2021
1 min

PalmaL'Ajuntament de Palma ha presentat un nou model d'atenció de serveis socials que reduirà la burocràcia per facilitar els tràmits, i ho farà creant un únic canal de gestió a través del telèfon 900 701 071 i l'oficina de l'equip de primera atenció, ubicada devora de l'estació Intermodal i que tindrà 18 treballadors i sis auxiliars. Servirà com oficina de triatge i derivació i gestionarà de manera unificada la llista d'espera.

El tinent de batle de Cultura i Benestar Social, Antoni Noguera, ha comentat en una roda de premsa que es posaran en marxa dues oficines més: una d'atenció social als ciutadans i una altra de prestacions bàsiques.

Els serveis es reforçaran amb la incorporació de 50 treballadors. Si fins ara l'àrea de Serveis Social detectava entre 100 i 120 casos de gent necessitada a la setmana, amb els canvis espera arribar-ne als 500. El reforçament vol donar una resposta a l'increment de la pobresa i la gent en situació de vulnerabilitat a causa de la crisi del coronavirus.

La línia d'atenció telefònica que ha habilitat l'Ajuntament pretén redirigir les prestacions d'ajuda que facin els ciutadans. L'oficina d'atenció social serà el punt directe d'atenció sense cita prèvia i estarà ubicada a l'edifici dels serveis socials centrals de les Avingudes. Tindrà entre tres i quatre tècnics, segons les necessitats. També donarà certificats, informació i redactarà informes de vulnerabilitat.

Pel que fa a l'oficina de prestacions, servirà per gestionar ajudes econòmiques municipals d'urgència i les prestacions de cobertura de necessitats bàsiques. Oferirà, a més, informació i seguiment d'altres prestacions, com ara la renda social garantida o l'ingrés mínim vital.

stats