Alemanya
Societat09/01/2024

Alemanya augmentarà un 20% l'impost dels bitllets d'avió a partir del maig

La taxa creixerà fins a situar-se entre 15,53 i 70,83 euros per passatger en funció de la destinació

ARA Balears
i ARA Balears

PalmaEl govern d'Alemanya augmentarà un 20% l'impost dels bitllets d'avió que les companyies hauran de pagar a partir del mes de maig pels trajectes que parteixin des dels aeroports nacionals, segons el projecte de llei de finançament pressupostari aprovat aquest dilluns. Concretament, l'agència de notícies alemanya DPA ha informat que la taxa creixerà fins a situar-se entre 15,53 i 70,83 euros per passatger en funció de la destinació final del viatge. L'augment de l'impost al trànsit aeri haurà de ser ara aprovat pel Bundestag i forma part del paquet de mesures del govern per pal·liar el dèficit pressupostari de milers de milions que es generà a conseqüència d'una interlocutòria del Tribunal Constitucional.

"La repercussió prevista de l'impost en les tarifes aèries tindrà un impacte directe en els preus individuals dels viatges en avió. Especialment en l'àmbit dels anomenats vols de baix cost, l'impost pot suposar una proporció considerable del preu total del bitllet d'avió", diu el projecte governamental. No obstant això, no és segur que les companyies aèries repercuteixin l'augment de les taxes per igual en totes les connexions aèries, segons DPA. La pressió competitiva és especialment forta en els vols intraeuropeus, més que en les connexions intercontinentals. S'espera que l'augment de l'impost sobre els bitllets generi uns ingressos fiscals addicionals de 400 milions d'euros per a les arques públiques nacionals el 2024 i de 580 milions d'euros en els anys següents.

Cargando
No hay anuncios

El president de l'Associació Alemanya d'Aviació Comercial (BDL), Jost Lammers, ha criticat la mesura i ha assegurat que la càrrega dels costos de localització estatals sobre el trànsit aeri a Alemanya és "ja amb diferència la més alta d'Europa", ha informat DPA. "Entre altres coses, l'augment massiu de l'impost sobre el trànsit aeri el 2020 ha provocat que Alemanya, com a lloc d'aviació, s'hagi quedat molt endarrerida en la recuperació després de la pandèmia de coronavirus, mentre que els altres països europeus ja han tornat als nivells anteriors a la crisi", ha afegit.