Aquest és el recorregut del tren Palma-Llucmajor: parades als barris i temps de viatge
La nova línia ferroviària connectarà Palma i Llucmajor en 28 minuts i l'aeroport amb Ciutat en 11
PalmaEl Govern de les Illes Balears ha presentat aquest dijous el futur tren elèctric Palma-Llucmajor, una nova línia ferroviària que connectarà Palma amb Llucmajor i tindrà aturades a llocs clau per la mobilitat com l'aeroport i l'hospital de Son Llàtzer. Concretament, han explicat que el nou servei permetrà traslladar-se de Palma a l'aeroport de Son Sant Joan en 11 minuts; Ciutat amb Llucmajor, en 28; Llucmajor amb l'aeroport, en 17; Palma i Son Llàtzer, en sis minuts, i Llucmajor i Son Llàtzer, en 22 minuts.
Pel que fa a la ruta d'aquest nou servei ferroviari que està previst que arribi el 2032 a Mallorca, des del Govern han anunciat que sortirà des de l’estació de Son Costa- Son Fortesa, ubicada al carrer de Jacint Verdaguer i actual parada del tren a Inca i sa Pobla, i de la línia de metro a la UIB, que l’any que ve arribarà també al Parc Bit. A més, aquesta línia tindrà aturades a Son Oliva, Son Fortesa, Can Capes, Son Gotleu, el Coll d’en Rabassa, l’aeroport de Son Sant Joan, el polígon de Son Oms, el Pil·larí, Bellavista, les Cadenes, l’Arenal i el polígon de Son Noguera, abans d’arribar a Llucmajor.
El Govern ha detallat que estima que aquesta nova xarxa de serveis ferroviaris tindrà uns 7,5 milions de passatgers cada any, la qual cosa suposarà un augment del 76% dels usuaris actuals de tren i metro (9,9 milions de viatgers durant l’any 2023). Aquesta inversió en una línia de 27,45 quilòmetres, 7,3 soterrats i 20,15 a cel obert, també representa un increment del 32% del total de 86,4 quilòmetres de la xarxa d’SFM.