L'Autoritat Portuària queda per sota del 50% de compliment de les obligacions de transparència
El Consell de Transparència ha rebut quatre reclamacions contra resolucions dictades per l'APB per sol·licituds d'accés a informació pública
PalmaUn informe del Consell de Transparència i Bon Govern situa el grau de compliment de les obligacions de transparència per part de l'Autoritat Portuària de les Balears (APB) en el 47,4%, per no haver publicat al seu portal de transparència informacions com l'organigrama, modificacions de contractes i subcontractacions.
L'informe del Consell analitza les obligacions imposades per la Llei de transparència, l'accés a la informació pública i el bon govern per part de diferents entitats públiques, i compara els resultats amb anàlisis anteriors. En el cas de l'APB, és la primera vegada que és avaluada. L'única entitat que aconsegueix un compliment del 100% és l'Entitat Pública Empresarial de Sòl (Sepes), mentre que la nota més baixa l'obté la mercantil Serviport Andalusia, amb un 8,6%.
En el cas de l'APB, l'informe recomana publicar informacions que no consten, com ara la informació individualitzada sobre els resultats dels plans i programes; indemnitzacions percebudes per alts càrrecs per abandonar el càrrec; autoritzacions per a l'exercici d'activitats privades per cessament d'alts càrrecs; la relació de béns immobles propietat de l'APB o sobre els quals té algun dret real; i referències a la data en què es va revisar o actualitzar per darrera vegada la informació publicada, ja que "només d'aquesta manera és possible saber si és vigent".
Sol·licituds d'accés a informació pública
D'altra banda, el Consell ha rebut quatre reclamacions contra resolucions dictades per l'APB per sol·licituds d'accés a informació pública. D'aquestes, dues varen ser desestimades i les altres dues varen ser estimades. Aquestes darreres varen ser recorregudes als jutjats contenciosos administratius i els procediments estan pendents de sentència. Segons l'APB, es tramita el 100% de les sol·licituds que es reben i se n'admet el 83,3%. Dues sol·licituds, que suposen un 16,7%, varen ser inadmeses perquè es consideraven repetitives o abusives.