Un muntatge a la xarxa provoca la recerca inútil al metro d'un anunci de viatges de luxe per avortar

L'empresa que gestiona la publicitat en aquests suports sentencia, després de buscar sense èxit el cartell, que es tracta d'una simulació

L'anunci 'pirata'/@thatsmyr
Maria Ortega
02/04/2014
2 min

BarcelonaTot plegat era un muntatge. És el que afirmen els responsables dels transports públics de Barcelona sobre la nova polèmica per un suposat anunci 'pirata'. Després del cas d'una suposada invitació a la pedofília legal, aquest cop semblava que havia aparegut en un suport de l'empresa JCDecaux –l'empresa que gestiona la publicitat al mobiliari urbà– un cartell que ofereix un viatge de luxe per a embarassades que vulguin anar a avortar a Londres.

La campanya la firma la presumpta agència de viatges New Life, que té web i perfil a Twitter des de fa unes hores i que ofereix un 'pack' amb la intervenció, allotjament, desplaçaments i un servei de 'personal shopping'. Tot, per un preu tancat de 8.000 euros, com es pot veure en aquest vídeo.

El cartell, suposadament situat en un passadís del metro, només s'ha pogut veure en fotografies que han corregut per les xarxes socials. Després de buscar-lo sense èxit, tant Transports Metropolitans de Barcelona com JCDecaux sentencien que es tracta d'un muntatge.

En un primer moment, JCDecaux ha assumit que algú havia tornat a forçar algun dels seus suports, com ja va passar amb l'anunci pedòfil que va aparèixer fa unes setmanes en una marquesina de bus de la ciutat, perquè la campanya no tenia cap permís. I, després de buscar, alertats per les imatges que corrien per la xarxa, el cartell a la parada de metro de Passeig de Gràcia –a la fotografia només es podia veure que es tracta d'una estació de la línia verda–, ha constatat que aquell suport contenia un cartell de la firma H&M i que, per tant, tot havia estat un muntatge.

També en una parada d'autobús

Paral·lelament, a la xarxa han anat apareixent altres suposats anuncis de la mateixa presumpta agència de viatges. Com un, que simulava estar situat en una parada d'autobús de la Gal·la Placídia, on l'ARA ha pogut comprovar que realment hi ha un altre anunci, com es pot veure a les fotografies que acompanyen aquesta informació.

L'empresa New Life, suposada anunciant, desmenteix des del seu perfil de Twitter que sigui un anunci 'pirata' i assegura que farà un comunicat on explicarà la seva versió. Aquest diari ha demanat parlar-hi mitjançant un correu electrònic i han respost que serà possible "demà com a molt tard", però no han concretat com ni quan. No s'ha aclarit encara qui hi ha realment al darrere d'aquests muntatges.

stats