Les Balears, la segona comunitat amb més infants amb necessitats que reben suport educatiu
El 16,9% d'aquests alumnes varen rebre acompanyament durant el curs 2019-20
PalmaLes Illes Balears són la segona comunitat amb un major percentatge d'infants amb necessitats específiques que rep suport educatiu. Així ho reflecteix l'Estadística d'ensenyament no universitari del curs 2019-20, que el Ministeri d'Educació ha publicat aquest dijous. En concret, el 16,9% de l'alumnat illenc amb aquestes necessitats rep suport. L'autonomia amb un percentatge més alt és Navarra (20,6%) i a l'altre extrem se situen Aragó (3,1%), Madrid (5,5%) i el País Basc (6,1%).
A les Illes, 30.827 estudiants tenen necessitat específica de suport educatiu i, per tant, devers 5.200 (el 16,9% que diu l'estadística) va comptar amb professors de suport. Dels que han rebut el suport, el 3% té una necessitat associada a discapacitat i trastorns greus; el 0,9%, a altes capacitats intel·lectuals; el 0,9%, a la integració tardana en el sistema educatiu espanyol i el 12,1, a "altres categories" o "sense distribuir per categoria".
Al conjunt de l'Estat, un total de 748.024 nins i adolescents reberen suport el curs passat, xifra que suposa un 9,2% del total. Això són 40.619 més que el curs 2018-2019. L'alumnat amb necessitat de suport inclou els estudiants amb necessitats educatives associades a la discapacitat o trastorn greu (el 29,9% dels que van rebre aquest suport) i els escolars amb altres necessitats (el 71,1% restant).
Cal recordar que, a l'inici de curs, per tal de reduir ràtios, molts de professors de suport varen passar a ser tutors i les famílies amb infants amb necessitats varen denunciar que els seus fills havien quedat sense aquest acompanyament. Davant aquesta situació, la Conselleria d'Educació va decidir invertir un milió d'euros a contractar 23 mestres especialistes més –21 de Pedagogia Terapèutica i 2 d'Audició i Llenguatge– perquè reforçassin l'atenció a la diversitat a 41 centres de les Illes al llarg del curs.
Així i tot, la plataforma FARSEB (Famílies Afectades per les Retallades de Suport Educatiu a les Balears) assegura que encara hi ha estudiants sense suport. Per part seva, la FAPA (Federació d'associacions de famílies d'alumnes) varen denunciar que no s'estaven assegurant les classes presencials a alumnat que necessita aquest acompanyament.