El fenomen
Societat19/07/2023

La falsa inclusió de Zara i Barbie: la model de talles grans que no cap a la roba que anuncia

La marca d'Inditex llança una col·lecció de Barbie que pretén trencar estereotips, però que a l'hora de la veritat deixa fora les talles grans

BarcelonaEls clàssics no moren mai, diuen. Tot i que la màxima no sempre acaba complint-se, és més fàcil quan hi ha una campanya de màrqueting descomunal i impol·luta al darrere del producte. És el cas de Barbie, la pel·lícula que s'estrenarà aquest divendres a la pantalla gran. El film dirigit per Greta Gerwig i protagonitzada per Margot Robbie i Ryan Gosling està generant una gran expectació a les xarxes pel que s'espera que sigui una ironia al món de la nina perfecta. Marques com Zara també han volgut sumar-se a la reivindicació, però només aparentment: la model que anuncia les peces de roba de Barbie no cap dins de la roba que anuncia.

El rosa, els brillants i els materials metal·litzats són el fil conductor de les peces de roba que ofereix el gegant d'Inditex i que pràcticament ha arribat a esgotar existències en menys de 48 hores. La pel·lícula, que s'ha convertit en un fenomen fins i tot abans d'estrenar-se, està forçant les empreses que busquen afegir-se al corrent Barbie a adoptar una òptica feminista i inclusiva. De fet, quan va sortir el primer cartell del film, Gerwig deixava clar l'enfocament de la producció: "La Barbie va ser la primera nina a tenir professions i ser el que volia ser quan les dones no podien obrir un compte bancari soles".

Cargando
No hay anuncios

Justament és el rebuig als estereotips i la cosificació de lanoia-rossa-prima-guapa –que fins ara ha envoltat el món de Barbie el missatge que pretenia llançar Zara amb la seva col·lecció de roba i complements, un missatge que s'ha vist frustrat per la mateixa hipocresia de la marca. La protagonista de la campanya d'Inditex ha estat la top model plus size i trans Ceval Omar, nascuda a Somàlia i criada a Noruega, que ja fa anys que està consolidada en la indústria després d'haver treballat per a firmes com Charlotte Tilbury, Victoria’s Secret, Mugler i Dolce & Gabbana. Amb aquest llançament, Zara trencava tots els esquemes. A l'hora de la veritat, però, moltes clientes s'han trobat que no hi ha talles grans de la roba que Omar està anunciant. Segons el patró de talles que Zara utilitza, Ceval hauria de vestir entre una XXL i la 5XL de les peces que promociona, però en el millor dels casos la talla més gran és la XXL –unes mesures màximes de 108 de pit, 88 de cintura i 116 de maluc–. Les mesures de la reivindicativa model són de 114-106-119, segons ha informat el diari El Independiente. Evidentment, les crítiques no han trigat a córrer per les xarxes, ja que les botigues d'Amancio Ortega amb prou feines venen peces de roba que estiguin dins de les proporcions corporals mitjanes de les dones de l'Estat –on una talla 40 o 42 són considerades curvy.

Cargando
No hay anuncios