El batle de Palma defensa la gestió de l'EMT i afirma que "no és moment de contractar més treballadors"
Hila ha lloat la feina que ha fet el gerent de l'empresa, Mateu Marcús
PalmaEl batle de Palma, José Hila, ha defensat aquest dimarts la gestió de l'EMT i ha assegurat que "a causa de l'actual situació complicada de l'empresa, que ha perdut la meitat dels seus usuaris, no és el moment de contractar més treballadors".
Segons ha informat Europa Press, Hila ha recordat que "l'EMT de Palma ha perdut el 60% dels seus ingressos el darrer any i això fa que l'empresa estigui travessant un dels pitjors moments de la seva història". Per això, ha defensat el treball que ha fet el gerent de l'EMT, Mateu Marcús: "Ha aconseguit que en una època tan complicada per a l'empresa tots els seus empleats treballin, cobrin el que toca i quan toca". A més, ha afegit el batle de Palma, "s'ha aplicat la pujada del 2% que enguany marcava la llei".
Hila ha fet una crida als treballadors de l'EMT perquè siguin conscients de la situació. "No és moment de contractar més personal perquè no hi ha passatgers ni diners, sinó que ara el que toca és mantenir la plantilla, la qual cosa s'està aconseguint i hauria de ser motiu de satisfacció", ha assegurat el batle de Palma.
D'altra banda, Hila també ha defensat que "els acords aconseguits amb els treballadors s'han complert en la seva immensa majoria". No obstant això, ha reconegut que encara queden alguns acords sense tancar, "però d'aquests n'hi ha que no depenen de manera exclusiva de l'EMT, sinó d'informes i peticions a altres organismes".
Protesta dels treballadors
Prop d'un centenar de treballadors de l'EMT s'han manifestat aquest dimarts davant de les oficines que té l'empresa a Palma per demanar la dimissió del gerent de l'entitat, Mateu Marcús. El comitè d'empresa de l'EMT ha destacat que la mobilització es fa per protestar contra "l'incompliment dels acords per a la devolució de la distribució irregular de la jornada signat el maig de 2020, i de la majoria dels punts de l'acord per a la desconvocatòria de la vaga que els treballadors van fer el setembre de 2020".
Segons el comitè, l'empresa encara no ha restaurat les línies així com estaven abans del decret d'alarma de 14 de març de 2020. També apunten que no ha demanat als serveis jurídics de l'Ajuntament l'informe jurídic per a veure la possibilitat de canviar la data de finalització de la convocatòria de les 140 places, "perquè tots els que varen obtenir plaça puguin ingressar en algun moment a l'EMT".
Uns altres dels motius exposats pels treballadors són els incompliments del conveni col·lectiu, com el fet de no respectar que l'assignació de línies als conductors es faci pel criteri d'antiguitat a l'empresa, així com la quantitat d'expedients disciplinaris que posen als treballadors i l'augment desmesurat dels dies de sanció que els imposen, com a represàlia pel suport a la vaga realitzada el setembre de 2020.
El comitè d'empresa ha recalcat que la gestió que es fa de l'EMT és "pèssima", i denuncien "la constant vulneració dels drets sindicals i haver d'acudir al Jutjat Social perquè es reconegui qualsevol dret reflectit al conveni col·lectiu".